men snälla du... För sista gången: Jag gottar mig inte i kws olycka! Tvärtom så tycker jag att det var väldigt synd att vi inte fick se dessa hästar löpa upp till sin potential i den sport vi både tycker om.
inte du kanske, men trådskaparen gör det helt uppenbart, jag tycker tråden från början stank avundsjuka enligt den svenska avundsjukan "huuur kan han ha så mycket pengar? Fy fabian vad orättvist", och nu när dom fallit: "ha, jag visste att han inte hade så mycket pengar, vad var det jag sa?", tråkigt tycker jag, jag antar att holger kollar upp alla som väljer att investera i travsporten.... Tyvärr för hans del finns det även de som har pengar på ärligt sätt (men det finns också säkert fler som inte är ärliga med dem, wijkström är nog inte den enda).
mitt hypotetiska slakt-resonemang är bara ett sätt att hårdra ditt resonemang; "folk ska skita i vad andra gör med sina hästar". Fast någonstans går ju gränsen även där...
ja- gränsen går vid det som är lagligt eller olagligt och det är inte upp till en privatperson att bestämma det - det är upp till rättslig instans. Slakt av egna hästar eller sätta hästar värda miljoner hos en amatör är mig veterligen inte olagligt...
ja, shj och andra misslyckas helt klart också emellanåt. Men jag törs lova att många, många tränare hade haft bättre resultat med det materialet som kws första tränare hade till sitt förfogande.
det kan du aldrig veta eller hur? Finns säkert de som inte ens hade fått hästarna inkörda också... Jag tycker inte det i sammanhanget spelar någon roll, och ser inte vad den tränaren har med det att göra, jag vet defenitivt inte varför du ska hänga ut henne på ett offentligt forum som en kass tränare där de allra flesta vet vem hon är.
jag har aldrig talat om att på något sätt styra vem som får träna vilka hästar. Men som jag skrev tidigare, om man ägnar sig åt spektakulära hästköp under flera år och man inte förvaltar dem bättre, så är det inte konstigt att folk har åsikter. även om det inte finns ett skit att göra åt det och jag tycker inte heller att det ska styras av andra än marknaden i sig själv.
klart folk får ha åsikter, men är det inte lite stalkervarning att själv försöka snoka i någons annans liv som ts helt uppenbarligen gjort? Och dessutom flyttade han ju faktiskt hästarna från den här tränaren, men har han en kompis som han vill testa hästarna hos så måste han ju givetvis få göra det, finns det fler som har gjort och gör med varierande resultat.