cela
Trådstartare
Planerar att köpa häst inom ett par år, står i valet och kvalet vad det gäller häst vs D-ponny. Har egentligen aldrig varit direkt tävlingsintresserad, men vill för den saken skull inte betäckna mig som "skogsmulle" utan jag har ganska höga ambitioner vad det gäller min ridning (dressyrinriktad). Till saken hör att jag har två tjejer 5 och 7 år, båda m hästintresse, något som jag givetvis vill fortsätta att dela med dem i framtiden. Därav min fundering på att satsa på en ung D-ponny istället för häst- vilken enbart jag själv skulle ha glädje av. (och att ha både häst och ponny blir nog för dyrt) Skulle då kunna utbilda den under ngr år, men ändå låta tjejerna "åka runt" på den ibland. För att senare- när de växer i den, att vi har den ihop. Kruxet är väl att jag själv ligger i överkant storleksmässigt, 173 cm runt 65 kg, så det kräver en ponny med lite massa. Någon annan som funderat i liknande banor, kanske rentav redan nu "delar" ponny m sina barn, vore kul att höra om era erfarenheter, vad som är bra /dåligt...