Mammamagar *bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.

MoonFlight

Trådstartare
Jag vill se bilder på massa mamma magar i olika stadier. Tycker fortfarande inte att det syns direkt på mig utan att jag bara är "tjock" (hade lite mage sedan innan).
Men nu vill jag se kort!! Kom igen och visa!!

Sv: Mammamagar *bilder*

Jag har bilder från vecka 13! Men lägger upp det imorgon, är i vecka 36+0 idag men ska fota magen imorgon, ska se om jag kan göra ett kollage! Detta är dock barn nr 2 och magen är enligt alla normalstor, det säger kurvan oxå, men den är bra mycket större än med mitt första barn då jag hade mindre mage än normalt. Jag bär dessutom mina barn inåt pga inåtlutad livmoder, båda bra och dåligt ( ryggont men mindre uttöjd hud)

Så här såg jag ut dagen före mitt planerade snitt i vecka 38:
magen1.jpg

USCH, jag hade glömt hur förskräckligt fotot var.. :smirk:
Men man kanske kan förstå varför jag hade en del krämpor... :crazy:

Senast ändrad:

Så här kommer kollaget, sista bilden är idag!

{B79C0B02-1DBC-469A-BE8C-26FE96512B40}.jpg

Det är 2:a barnet, med första var jag aldrig större än som v 32 denna gång :smirk:

fjorton... skulle man kunnat tro... :angel:
Fast det var bara en! :love: Ganska stor dock, 52 cm och 4745 g.
Jag har varit ungefär sådär stor alla 3 gångerna, bär uppenbarligen allt framför mig... :D

ameo!! :rofl:

Jag kan inte annat än skratta lite, men jisses!
Tur va nog att du fick ett snitt, för hur skulle du få ut den där bjässen! :love:

Jag har en prydlig svit med bilder från hela graviditeten, tagna ungefär varannan vecka, i mitt fotogalleri på familjeliv: Länk

:D Så där liten var jag också med mitt första, int mycket större med den andra och det verkar inte bli så mkt värre med den 3:e heller.

Det mest tråkiga är att jag aldrig känner mig riktigt gravid utan bara lite småfet :smirk: Bättre då att se ut som Ameo så man VET...
Har aldrig varit mkt för att fota mig själv tyvärr så det finns ett kort taget strax före förlossning.

Jisses Ameo, det var stort :o
Här är jag i vecka 40+6
IMG_3800.jpg

och 24+6
PICT0024.jpg

När man ser era bilder så börjar an längta tills nästa gravititet... :love:

vilka hemska bristningar man får.. försvinner de aldrig?

Inte så finkänsligt..... :angel:

De bleks med tiden, och syns alltså mindre och mindre, men försvinner helt gör de inte.

Men som det brukas sägas, man får lite andra prioriteringar efter man fött barn, och oftast betyder inte utseendet lika mycket, man har inte energi att gå och störa sig på detaljer man innan tyckte var jätteviktiga.

/Jossan

Fick på brösten med första barnet o inget nytt ännu. Det är ärftligt min mamma fick oxå bara på brösten aldrig magen och efter 2 år har de bleknat bort och är inte lika djupa heller. Värre är att brösten hänger så :( medans man ammar fullt är de stora ändå men sedan hänger de tomma som taxöron eftersom fettet i dem ersatts med mjölkgångar och när mjölken blir mindre finns inget kvar och det tar tid innan fettet kommer tillbaka :crazy:

HoppFantasten skrev:
vilka hemska bristningar man får.. försvinner de aldrig?
Man får inte bristningar. En del får. Enda märket på min mage var randen som var lite mörkare under graviditeten. Nu syns ingenting.

jag har massor med bristningar, men vet du vad... I don't give a shit.... jag är gärna randig hela jag... för det är det värt! Jag väger gärna 100 kilo resten av livet också... det är det värt :love:

jag har massor med bristningar, men vet du vad... I don't give a shit
:bow: :bow: :bow: Säger detsamma,och vad spelar lite ränder på magen för roll när man endå är konstant inkletad i bröstmjölk,dregel & puré...

Zaria skrev:
:bow: :bow: :bow: Säger detsamma,och vad spelar lite ränder på magen för roll när man endå är konstant inkletad i bröstmjölk,dregel & puré...

Håller med =) Visst tycker jag inte det ser särskilt snyggt ut men vad spelar det roll vad jag tycker när pojkvännen tycker magen är mycket mysigare nu när det är lite småpösigt ;) Han knåder bullar bäst han kan :p
Det underbara man fått för det priset är definitivt värt det :bow:

Knåder bullar...haha :)

Dessutom kan man ju spela luffarschack på min världskarta på magen,de säger ju att man skall umgås och vårda förhållandet så detta är ju perfekt :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka