Mammakläder!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag blir så trött!! Visserligen har jag inte kommit så himla långt i graviditen än men av någon underlig andledning flög magen ut i samma stund mensen ute blev... Inte heller klarar jag av tryck på magen... Så jag fick helt enkelt börjar leta mammakläder... Jag har hittat ett par sköna byxor som visserligen är lite stora över magen än så länge men det kommer ju att gö över...

Men ett par byxor kommer man inte så långt på så idag gjorde jag en raid på de vanliga klädbutikerna som saluför mammakläder... Och visserligen är jag överviktig men inte extrem tycker jag... Eller är man det om man drar 46 i byxor? Ialla fall så finns det i princip bara mammakläder i storlekarna S och M ibland med lite tur hittar man något i L men vad kommer det att hjälpa om ett par månder? Är det så att S Och M inte går åt och därför alltid blir kvar eller finns det ingen marknad för L eller vaför inte XL i mammakläder?

Sen finns det visserligen jättefina kläder på en hel del hemsidor men ofta är det extrem dyrt... Jag som egentligen inte behöver klä upp mig för att åka till jobbet osv utan bara vill se presentabel ut när jag träffar andra människor och inte dra runt i karln mjukisbyxor jämnt och ständigt...

Är det någon mer som har upplevt samma problem eller är jag bara lite blind och inte hittar rätt bland klädhyllorna? Eller är jag extremt överviktig?

Lite deprimerad gravid tjockis mamma...

Sv: Mammakläder!

Du har rätt. Mammakläder är gjorda för smala mammor som bara får en liten söt bula på magen.

För stora joggingbrallor bakochfram är ett alternativ.

Var bor du? PM:a om du vill låna mina ovärderliga superstretchiga XL mammajeans - de har gått runt emellan mina graviditeter och håller nog några graviditeter till. ( http://www.silverkedjan.se/bilder/magecut.jpg )

Har noterat detta också fast det börjar vara några år sen jag var gravid. Jag köpte ett par vida jeans och ett rejält gummiband, gömde sen magen och de uppknäppta byxorna under en lååång tröja använde jag hela grav när jag skulle vistas bland folk som inte kände mig. Hemma var tights det allra bästa och en lång tröja.

Hm de såg intressanta ut! Kan jag återkomma ifrågan? Min farbror och faster har jag lovat ett besök ialla fall och de bor inne i karlskoga så det borde kunna samordnas... Det värsta är att jag kommer att vara höggravid i sommar (igen)... Och det är väl ingen större risk att det blir en regn sommar igen... Även om jag har beställt det...
Varför får man inte skaffa barn för att man har övervikt eller är det tänkt att man ska hålla sig hemma och skämmas då... Jag är lite grining på alla klädes kedjor även när det gäller barnkläder... Ska det vara så svårt att göra baskläder som passar alla oavsett kön? Nåja det var inte det jag började skriva om...

Förra gravidten överlevde jag sommaren i linnebyxor införskaffade på våran lillaklädes butik i stan, de tog hem kläder ända upp till xxxl (vanliga kläder) och linnebyxorna var helt suveräna, tyvärr tog de helt slut efter alla tvättar :cry: Det bästa med dem var att jag kunde ha dem när jag åkte hem från BB oxå... ;)

Hehe, jag fick förra bebin i värmebölja i juli. Vill du ärva en (i sin tur ärvd) MYCKET flexibel storblommig mångfärgad mammabaddräkt :D ? Praktisk med så mycket mönster - alla tittar förstummat på magen med blommorna (och magen FÅR ju vara stor :idea: ) och ingen noterar ens både svullna och grundfeta övriga kroppsdelar :cool:

Jag köpte också tunna svarta lite prassliga byxor för ogravida i alldeles för stor storlek och höll fast genom att nypa ihop dem ovanför bulan med säkerhetsnål. Jätteskönt i sommarvärmen!

Har du vägarna förbi så hör av dig så kan jag göra lite feng shui i garderoben :)

Det låter som en ypperlig baddräkt! Var får man tag i såna?
Finns det förresten något ställe där man kan hitta begagnade mammakläder? Känns lite overkill att köpa nytt, för mig som knappt köper vanliga kläder nya om jag inte är säker på att kunna använda dem i flera år.

Knepet med gummisnodden låter som en bra ide, funkar det med ridbyxor oxå? Mina favoritbyxor är nämligen rätt tajta redan utan gravidmage så de lär nog bli för små ganska fort :angel:

Och jag som har storlek S tyckte inte jag hittade mycket alls när jag letade efter mammakläder. Tyckte allt var stort. Iofs har man ju då fördelen att kunna köpa för stort men då sitter det ju inte bra ändå...kanske är det helt enkelt så att man hittar aldrig det man letar efter i klädväg, det gör inte jag i alla fall.

Många mammakläder vandrar ju omkring som Tim beskriver. Men man kan säkert köpa både på blocket och tradera och andra annonser.

Jag är nog ungefär samma storlek som du och ajg HAR faktiskt lyckats hitta några par brallor på HMs mammaavdelning. Kan fortfarande ha mina Large från tidigare graviditeter, men nu har jag köpt XL.

vad JAg har svårt att förstå är var de som är betydligt störreän du och jag får tag i mammakläder. Jag menar, det finns ju även gravida kvinnor i ännu större storlekar. VI är väl max vad osm går att hitta till i vanliga affärer, sen få rman välk gå på sportavdelningen och köpa tält, antar jag?

Jag är inte överviktig men jag har ett annat problem som jag våndas över. Jag är i v.22 och skall väl snart ut och köpa mammakläder. Problemet är att jag når 183 cm över marken med låååååånga ben och jag undrar hur i hela världen jag skall hitta byxor som inte slutar på halva vaden. Det finns ju inte ens vanliga kläder som är långa i benen. Mamma Mia... Hoppas det löser sig för dig. Jag gissar att jag får trava till en sömmerska och sy upp en kollektion på några byxor som jag får slita på... Hjälp...

Dito; Du kan vara lugn för långa i benen är de flesta mamma byxor... Själv har jag feta lår vilket gör att de flesta byxor sitter som korvskinn men sen så är det ca 30 cm som hänger ner i backen... Så titta på de byxor i large som finns, de flesta går att ställa i magviden men som sagt benlängde är oftast alldeles för långa...

Ameo; Jo jag har ju som sagt hittat ett par sköna byxor ialla fall, de är lite stora över magen men det är ju sånt som går över... :angel:
Men som sagt jag har ju sett flera som är gravida som är större än mig... Men man har ju ingen större lust att kasta sig fram och fråga var sjutton köper du dina kläder någonstans... Det kan så lätt missförstås... ;)

Silverkedjan; Jag tror nog jag får lov att ta en sväng åt erat håll... Baddräkt letade jag oxå i helgen men de som arbetade talade om att det inte var säsong för baddräkter än... Herre jisses är det bara jag som gillar att skvalpa runt i badhus? För att inte tala om elin... Det är nog det bästa hon vet!

Rent allmänt så var det kanske fel läge att försöka hitta kläder just nu, själv var jag på dåligt humör och desutom höll de på att rea ut allt de hade för att få in nya kläder, om några veckor så kanske det är en massa fina kläder inne som jag kan ha! (låt mig få hoppas en stund ialla fall! ;) )

Senast ändrad:

Nej!! Varför har du beställt regnsommar?? Om det är varmt ute behöver du ju inte ha några kläder alls! Dessutom är det skönt att bara kunna jäsa omkring i vattnet! :-)

Cillavan skrev:
Nej!! Varför har du beställt regnsommar?? Om det är varmt ute behöver du ju inte ha några kläder alls! Dessutom är det skönt att bara kunna jäsa omkring i vattnet! :-)

Haha försök att bara jäsa i vattnet med en snart tre åring...
Det är lite trist eftersom vi har högsäsong på jobbet under sommaren och bara kan ta ut max tre veckors semester... Och i ochmed att jag ska ha i juli så kommer nog min man att försöka lägga de veckorna i anslutning till förlossningen... fördelen av att vara egen företagare är att man kan styra när man vill vara ledig... Så jag får nog glatt hålla mig hemma på gräsmattan och barnpoolen för att inte riskera några bortsprugna stora syskon...

Men du har väl någon liten ponnygrimma och ett grimskaft!? Alternativt ett hundkoppel? :-)
Själv har jag vid det laget två små figurer, och hoppas på att kunna jäsa omkring lite i vattnet i alla fall. Men antagligen inte ensam, utan med barnapappan också så att vi får turas om.

Min fundering är var tog barnselarna vägen? Jag vet att mina föräldrar hade en till min lillasyster som var ett yrväder... Men jag har inte sett några i affärerna nu... Det borde vara perfekt med ett flexikoppel... Fast jag tror inte att dottern skulle uppskatta det...
Nej mitt hopp får nog stå till att jag kan muta hennes stora kusiner att följa med till stranden, de är tre som om vi är fyra som turas om att passa så borde jag hinna vila en stund ibland... ;) Hm nudist är nog inte helt fel om det skulle bli en så där eländig varm sommar igen... :D

Fanns barnselar på COOP Forum sist jag var där.

När vi var på High Chaparall förra sommaren stod det faktiskt en mamma med ett barn med sån sele på och flexikoppel...jag tyckte det såg rätt hemskt ut...som om att hon inte orkade hålla koll utan kunde sköta sitt bara. Fast ibland önskar man ju att man hade en...

Det där har jag tänkt på när min son var liten! Det måste ju bara vara suveränt tycker jag iallafall :D

Sele kan du köpa i en barnvagnsaffär sedan är det bara att traska till djuraffären och inhandla ett flexikoppel :smirk: så är sommarens bad räddat.

Anneli

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 079
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Får man vara tjock och gravid samtidigt? Alltså för klädföretagen? Finns det pluzsize mammakläder? Är lång, tjock och gravid! Överdelen...
Svar
17
· Visningar
1 477
Gravid - 1år Jag har ju läst en del här om att det kan vara svårt att hitta snygga mammakläder, eller mammakläder man trivs i. Men.. jag var på H&M...
2
Svar
36
· Visningar
4 728
Senast: Krazzzy
·
Gravid - 1år När började ni använda mammakläder? Mina sista par jeans jag har kunnat ha börjar klämma åt så dant nere på magen och igår provade jag...
2
Svar
25
· Visningar
9 159
Senast: Mampas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar