arbets-mammakläder.. skojar de?

Sv: arbets-mammakläder.. skojar de?

Men, kom igen nu då, med lite våld och vaselin funkar det mesta :D
Nu måste vi få se dessa omtalade byxor! ;)

jag kan inte annat än att hålla med dig!
Jag jobbar på sjukhus och vi har 2 modeller mammabyxor. Ett par med mudd som man fäller över magen och ett par med en säck att sätta magen i. Jag fick alltid de sistnämnda. De funkade bra fram till magen började bli riktigt stor- alltså magen fick plats, men det var en stor säck som hängde ner under. Men jag jobbade till 38 fulla veckor och hade då en rejäl mage. Det medförde att sömmen slutade mitt på magen och satt stenhårt, under var det en stoooor säck. Bebisen vart som tokig och sparkade på kanten tills jag kavlade ner dem. VIDRIGT!

Har du blusen med knäppning som går snett? Kände mig som en bagare i den. :p Hade dock väktaremblem på den, och blus har jag med både sec-logga och väktarmärke. Efter min omplacering ska jag dock köra på utan emblemet sa de.

Japp, den fick jag, bagare var en bra liknelse. Då har de alltså missat företagslogga och väktaremblem, kan ha missats i beställningen...

Det jävliga är ju att du kan få anmärkning om du kör i vanliga byxor. :/

Inte om jag i förväg får dispens från chef/kund. Å skulle det i alla fall dyka upp någon och ropa "Anmärkning!" ja, varsågod.. rama gärna in den också :grin:

Men, kom igen nu då, med lite våld och vaselin funkar det mesta :D
Nu måste vi få se dessa omtalade byxor! ;)

Jag ska se vad jag kan göra ikväll!! Sitter på jobbet nu och har ingen kamera. Har mobil, men ingen blogg.... Å definitivt inte de där byxorna på mig heller för den delen!!! :eek:

Har du dispens från både chef och kund ska det nog vara lugnt. Skulle väl jag tänkt på, visste inte att det gick ens. :p
Men hör efter om emblemet, det "ska" man ju ha på vissa ställen.

Förra veckan hade de revision på det ställe jag var, hade tröjan på mig iom att mina bagarblusar har emblemet på fel sida, och det bara fanns tröjan att beställa enligt hon som beställde åt mig. Du klagade på mig och hävdade att jag skulle ha skjortan på mig, och vägrade lyssna på att den inte gick att beställa längre... Suck! Däremot var det tydligen inte nödvändigt att kolla om vi hade leg på oss. :p

Här kommer de efterlängtade bilderna på Securitas arbetsuniform, modell receptionist/väktare. Jag är gravid i vecka 21.

phpvmyx8h.jpg

Senast ändrad:

Hmm,ja,dom var ju....Läckra.. NOT! :rofl::rofl:

Inte bara fula,utan dom ser ju helt sjukt obekväma ut!:eek:

TACK Petronilla! :rofl:

Men stackare att behöva gå i de där, de ser ohyggligt obekväma ut. Ni måste ju protestera!

Hoppas verkligen att ni får dispens. Om ni ändå har tunikan över som Petronilla har på de andra korten så märker ju ingen "vanlig" person så stor skillnad på er om ni har era arbetsbyxor eller t.ex. dessa från HM som ser bekvämare ut.
DL655_65194_09090_08_6863.jpg

Nej, det jävliga är väl att våra byxor är grå och om man exempelvis sitter i en reception tillsammans med icke-gravida väktare så syns det att vi har svarta och de har grå byxor. Det ska ju vara enhetligt. :cool: Hur enhetligt det nu blir med vår fina blus över... :p

Viss man borde men det funkar ju, så det är bara att köra på. Jag knäpper upp dem när jag sitter och får spänna åt dem när jag reser mig upp. Undrar hur det kommer att bli längre fram...

*kl*

Fy fasen vilka arbetskläder!!!

Sambon undrar varför vid jag sitter och skrattar vid datorn, tack för att ni förgyllde min kväll :D

Till mig skickade de HERRskjortor??? Så jag som inte är så stor(speciellt inte axelbredd :0) ) såg ju inte klokt ut.Ärmarna hängde ner vid knäna,allt bara för att jag skulle ha"uniform" Jag ringde och frågade om de ville ha personal som ser ut som en pajas!!:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka