fiaskurken
Trådstartare
Sv: Mammakläder
ska kolla där! tack!
ska kolla där! tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt råd är att inte köpa mammakläder alls, köp amningströjor och amningstoppar istället.
De brukar vara jättestretchiga och rymliga för växande bröst och du kommer ju ha användning för dem senare om du ska amma .
Jag tycker att boob och milker är skönast, men de är lite dyra.
H&M har lite billigare amningströjor, tror de kostar 249 eller 299 för ett 2-pack.
Jag hade ett par mammajeans under graviditeten, men de satt aldrig bra så jag använde vanliga jeans som jag skarvade med en hårsnodd.
Hade alltid långa toppar eller tunikor över det.
Annars hade jag alltid mysbyxor med mudd, de brukar ju vara ganska billiga på t.ex cubus.
En fråga som jag kom att tänka på igår!
Om man får barn på vintern/våren är man ju ganska stor under "jack-säsongen", finns det gravid-jackor eller går man och fryser om magen hela vintern?
Mammastrumpbyxor är kanon om man gillar kjol, mysbyxor på jobbet skulle jag aldrig ha, har mysbyxfobi och vägrar dylika plagg.
Kjol, tajt linne och kofta tyckte jag var praktiskt och man kunde slita av sig koftan när man fick värmevallningar.
Fast det beror ju på hur man är skapt och vad man passar i.
Har aldrig tunikor och tights, det är inte min stil nånstans, jag ser inte klok ut i det (gravid eller inte gravid).
Vanliga jeans funkar inte heller, går de runt magen är de alldeles för stora runt lår och rumpa, och ungefär 2 dm för långa i benen.
Och mysbyxor - hur gör man med det när man går till jobbet, man kan väl inte dyka upp där med mysbyxor?
Vad hade du på överkroppen då?
Man kan ju inte gärna gå naken med bara leggings och herrjacka, tänker jag?