Mammakläder

Sv: Mammakläder

Fusk!!!;) Köpte ett par manschesterjeans på Tradera, satt som ett knöligt korvskinn. Usch vad less jag blir!

Tack!:love: Det känns fantastiskt roligt!
Ska dock på kubtest på måndag så jag känner mig lite orolig för ett ev. negativt resultat.

Jag har tur eller ska man kalla det otur har ett jobb där man får gå i mysbyxor utan att någon kollar snett och måste ibland även ha mysbyxor. Men visst man känner sig ju inte direkt snygg på jobbet :/ Fast det är väldigt bekvämt och praktiskt då kläderna lätt blir slitna och man ska upp och ner på golvet mkt!

Jag har ännu inte köpt några mammakläder men är bara i ynka v.17 än. Fast nu får magen gärna inte växna nå mer förens det blir lite varmare för snart måste jag nog hoppa över att knäppa jackan. Jag är tacksam över att jag kommer vara höggravid i sommar då jag är en leggins och tunika människa! :love:

Senast ändrad:

Köp leggings på gina tricot för 99:-, beroende på hur stor du blivit, så kanske du kan ha dom efteråt också.
Sen linnen som är långa! Jag använder mina som jag köpte när jag var gravid,

Jag har tre par byxor med hög mudd i midjan. Jag måste ha byxor som jag kan sitta på golvet med utan att visa hela röven och det varje dag på jobbet. Två är köpta nu och ett par förra graviditeten. Sen har jag mjukisbraller med hög mudd som jag hade precis på slutet sist. Jag var ju hemma de sista veckorna så det spelade ju ingen roll.

Jag kan ha alla mina vanliga överdragströjor. Jag vet att precis på slutet sist använde jag min sambos tröjor.

Nu går jag med sambons gamla vinterjacka. Inte så snyggt men... Snart är det varmt!

I år ser jag verkligen fram emot att köpa lite fina mammakläder när det börjar bli varmt ute :) Sist fick jag barn i februari och hade inga speciella kläder alls. Nu ser jag fram emot klänning och några fina tunnare tröjor. Sist visste inte ens grannarna om att vi skulle ha barn för inget syntes ju under vinterkläderna och det här gången tycker jag inte att det är pinsamt att vara gravid :) Så ja, jag lägger lätt ut någon tusenlapp för att kunna vara vettigt och snyggt klädd även nu, inte bara som en hösäck.

Sådär gjorde jag också, gömde mig i kläderna liksom.
Jag tyckte att det var väldigt pinsamt att vara gravid.
Jättefånigt egentligen för graviditeten gav ju mig det finaste jag har!
Nu kan jag titta på mammakläder och tycka att de är såå snygga och jag kan riktigt längta efter att bli gravid igen :p.
Knepigt hur man kan ändra sig sådär :).

Jag använde uteslutande leggings och klänning/tunikor, långa linnen från cubus ( ginas är för stela ) och ett par mammajeans från Polarn och Pyret.

Jag fixade inte dom här skyhöga muddarna som är på dom flesta mammabyxorna, men jeansen från PoP var helt underbara..

Mycket kan jag använda nu med :)

Blir bara lite nyfiken - väldigt många här verkar klä sig mycket i klänning och tunikor, även när ni inte är gravida.

Jag känner ingen som har tunika på sig, och gångerna jag sett någon i mammavänlig klänning på jobbet går nog att räkna på ena handens fingrar utan problem.

Upplever ni att ni har en annorlunda klädstil även i vanliga fall, eller är det vanligt där ni bor och jobbar att man går i tunika och mammavänliga klänningar?

Jag är en jeansmänniska. Men i konverterade så smått till tunikor och stora skjortor och strumpbyxor när jag blev för stor för mina vanliga jeans. Hittade inga byxor till vettigt pris förrän i slutet på graviditeten. Och dem bor jag fortfarande i. Kan liksom inte ha mina vanliga jeans än.:crazy: Kjol går också bra. Tunikorna är besvärliga att amma i.

Grannen mittemot som fick barn ungefär samtidigt som oss har jag inte sett i annat än klänning eller tunika.

Senast ändrad:

kl

Jag var höggravid på sommaren, helt perfekt då kunde jag gå i klänning, tunika mm. Jag gör aldrig det annars, men det var mkt skönt att slippa sånt som satt åt. Annars körde jag tunna mjukisbyxor med hög mudd på.
På jobbet fick jag mammaarbetsbyxor, rätt snygga så ett par hade jag utanför jobbet med :D.
Tycker jag ofta ser folk med leggings o tunika/längre tröja här. Innan graviditeten använde jag aldrig det, men har faktiskt fortsatt nu efter... det är rätt skönt faktiskt :D

När jag växte ur mina jeans så köpte jag leggings istället. Köpte ett par mammajeans att ha när leggings inte passar. Leggings sitter så fult över röven så då funkade tunikor kanon. De fanns dessutom plats för magen och sköna att ha när det var varmt.

Har alltid haft jobb med arbetskläder, så jag har ju bara använt mina kläder till och från jobbet. Sen när jag kom hem böt jag till ridkläder och sen när jag duschat efter stallet mjukisar. Går jag bara hemma är de mjukisar som gäller. Eller nu på vintern, yllelångkalsonger med Y-front :D

Min klädstil är astråkig, jeans och t-shirt och så en luvtröja blir det oftast. Men nu är allt det utkastat, kan ju f*n inte gå så men de är så svårt å handla kläder och veta vad man ska ha för stil.

Jag äger inga byxor:D
(ett par ridbyxor, om det räknas)

Jag har alltid kjol eller klänning, av någon anledning avskyr jag byxor.
När jag var gravid köpte jag ett par svarta mammabyxor i något tajt, glansigt tyg, men sedan snäckan kom ut har jag återgått till kjol/klänning.
Jeans hade jag senast när jag var tolv.

Nej jag känner inte att min stil sticker ut vare sig här i Götet eller i Sthlm, känner mig tämligen som en i mängden.

Jag vet dock inte va du räknar till tunika och mammavänliga klänningar eller så..

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag blir så trött! Varför finns det inga roliga mammakläder? Nu har jag blivit tjock, så då ska jag vira in mig i en sopsäck! Nåja...
Svar
12
· Visningar
1 832
Senast: Mammas
·
  • Låst
Övr. Barn Jag blir så trött!! Visserligen har jag inte kommit så himla långt i graviditen än men av någon underlig andledning flög magen ut i...
2
Svar
26
· Visningar
2 440
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar