Maloubet de pleville

stallhh

Trådstartare
Vad tycker ni om honom,hur är hans avkommor?
Kan han ge lite ädlare avkommor? har ett sto som är ponnykraftigt.

Sv: Maloubet de pleville

stoet är E:Swift (EE:Zeus) UE: Bratin (uee: Falstaff), har haft 1 föl efter Hip Hop som blev högbent och bastant.... vill gärna ha en ädlare avkomma och som är säljbar.....

Jag har bara sett en avkomma efter honom så det här är ju ingen vetenskaplig bevisning ;)
Men den var ful som stryk, och jag ljuger inte när jag säger att den hade den fulaste hals jag någonsin sett på en häst ser ut som en giraff... extriör dommaren på treårstestet hostade lite förläget när han skulle beskriva hästens kropp.. och började med att halsen är visserligen lång men den sitter upp och ner :D

De två avkommorna jag sett är ganska stora, men väldigt ädla. Mkt långa ben och inte alltför kraftiga, fuxar båda. Bra temprament och snälla att hantera.

Har själv betäckt mitt sto med "Malte" och beräknad nedkomst är 12 juni!

Alla föl har ju en mamma oxå, så jag tror att de kanske är den som spelat in på just den omnämda treåringen. "Malte" är såå snygg och är väldigt ridbar, och ja, resultaten talar ju för sig själv! Finns en hel del fina bilder på honom på www.grevlunda.com. Jag har själv ridit honom under min träningsperiod nere på grevlunda och helt ärligt så har jga inte suttit på en häftigare häst! :love: :love: :love:

Återkommer med fölbilder när mitt kommit! :banana:

Han har ju en gedigen stam på mammans sida åxå. Så det är ju en fördel i sig.. (eller är jag ute och cycklar nu?)

Han är väl inte i Sverige längre?
Jag såg några riktigt trevliga Torneshavkommor i helgen.
Stora, men lätta och ädla i typen, med "tungt" blod bakom.
mvh

"Malte" har en fantastisk prestations stam med världscup hoppare på båda sidor.

Nej han är inte i Sverige längre. Peder tyckte att hans längd blev alltför stort handikapp om han skulle hoppa större klasser med tanke på att Malte bara är 164cm! Så nu är han hos Erika (Lickhammer). Dom debuterade internationellt med en seger och debuten i 1,40 med noll fel och placering :rofl:

Malte hade fresten oxå en avkomma på tre års med 51p i hoppningen :p Vore ju super om han kunde nedärva sin fantastiska ridbarhet och kapacitet. Han är grym! :bump: :bow:

Men han är väl på Grevlunda nu över sommaren för att betäcka...Som jag förstått det..Ska kolla det.

gammal tråd, men försöker väcka upp den igen ... :P

många säger att malte lämnar ett ganska hett temprament efter sig , men jag tycker att fler & fler säger att det är
lugna avkommer som är väldigt bra i huvudet ...

har ett sto som är väldigt bestämd och vet precis vad hon vill och inte vill ... och alla säger att jag absolut inte ska betäcka med Malte, inget jag planerat heller ... hur skulle ni tänkt runt detta ? om vi nu säger att jag skulle betäcka med han ?

Jag har bara träffat supercoola avkommor efter honom. Väldigt lätta att rida in, superskalle.
Har ju själv en, han är ju inte så gammal innu men verkar cool, vilket man ju kan förvånas över med tanke på mamman :angel:.

haha :P går det bra med honom .
Nu har du ju inte träffat wendela än (:mad:) men hon är ju ganska så bestämd med vad hon vill och har ett hett temprament , så jag ska inte lyssna på alla som: - Maloubet har en knäpp hjärna ? :angel:

Jadå, det går bra med honom. Nu ska han bara bli 4 år så han får börja tävla :).

Jag kan ju bara säga efter dom jag träffat, men alla jag träffat, oavsett hur mamman har varit har varit gudasnälla och okompliserade.

låter ju perfekt ... :d
har för mej att han lämnar stort ? å de behövs ju till wendelas 160 :S:S haha ... eller är jag helt ute & cyklar ?:angel:

kolla på den filmen för ngn dag sen .. MUMS säger jag bara... många fina tyckte ja :p

Nope, det stämmer. Behövs till Chivas 155 cm också ;).

Kollade också på filmen, Maxweel e: Maloubet-Quite Easy och Optic VT e: Orlando-Carthago (tror det var den stammen iaf) är ju helt :love:

ahh :P jag har ju ett bra tag på mig att tänka över det :angel:;) hehe ...

jo, synd bara att wendela klår dom alla :D haha

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
547
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka