Målare från Skottland ...

A

ang

... en bekant har just fått erbjudandet att få ett hus på hästgård ommålat. Tydligen dök det upp nån på gårdsplan som ville ha referensobjekt i området, och erbjöd grymt billig ommålning av hus för detta. Mannen som erbjöd detta sade sig vara från Skottland och de hade möjligheter relativt snart.

Visst låter det bra, men jag tror det är för bra för att vara sant. Har ni några erfarenheter eller hört talas om liknande?!

Sv: Målare från Skottland ...

Kontakat polisen innan anställning,har varit och är en del lurendrejeri med i leken,dom gör även asfalts infarter,takläggning mm

Precis som Dobbis tycker jag det låter som de som brukar asfaltera...(dock brukar väl det vara irländare).

Här nere i Skåne har vi haft problem med engelska och irländska byggfirmor etc. ( antar att skottska firmor räknas in där). De vill ha pengar i förväg eller ialla fall hälften av arvodet först innan de börjar jobbet och sen slutför de aldrig jobbet om de ens någonsin kommer tillbaka. Anlita INTE dessa firmor. Låter det för billigt och bra så är det nog också det. Man får aldrig något gratis (eller billigt).

En bekant har anlitat en liknande firma, med samma villkår för att måla. De gjorde ett helt ok jobb, och fick betalt när de var klara.
Törs inte tänka på vad som hade hänt vid olycka dock, deras säkerhetstänkande var obefintligt.:crazy:
Den gången funkade det fint, men det är nog inget att rekommendera...:smirk:

Här nere i Skåne har vi haft problem med engelska och irländska byggfirmor etc. ( antar att skottska firmor räknas in där). De vill ha pengar i förväg eller ialla fall hälften av arvodet först innan de börjar jobbet och sen slutför de aldrig jobbet om de ens någonsin kommer tillbaka. Anlita INTE dessa firmor. Låter det för billigt och bra så är det nog också det. Man får aldrig något gratis (eller billigt).

Och sen finns varianten att de kräver betydligt mer när jobbet väl är utfört. Och inte alltid med snällaste metoderna. Men det tror jag var "inhemska" busar som håller på med sist jag läste om det...

Numera gör vi antingen allt själva eller så anlitar vi firmor från vår stad som är kända för att göra ett bra jobb.

Det finns i dagspressen och enligt facket en typ av engelska byggfirmor som i princip tvingar hit personer att göra slavjobb. De fick knappt betalt, inga reglerade arbetstider och efter som de inte har pengar själv till boendet så fick de bo mycket spartanskt i typ uthus och skjul. Utan pengar och språkkunskaper saknar de också möjlighet att ta sig hem igen.

Så att använda dessa firmor är lika med att i princip stödja människohandel.

Det var en skotte här hos oss i morse, han verkade mycket trevlig, men man vet ju aldrig vad det är för "tjommar". Vi har lite byggjobb som vi ska göra först, annars lät det mycket lockande...

Vad ni än gör så anlita dem INTE! Med 99 % säkerhet är det skojare som gör ett dåligt jobb till överpris. Hade såna i bygden för någon månad sen, de var resandefolk från Skottland. Av någon anledning om jag att tänka på filmen "Snatch".. :angel: De utförde dåliga bygg- och anläggningsjobba. De var och klippte sig hos frisör men när det var dags att betala så gick de bara därifrån, de campade på campingplatsen utan att betala osv... Kontakta som sagt polisen och hör med dem innan ni anlitar dem.

NEJ NEJ NEJ!!!!
Det har förekommit resande engelsktalande (irländare eller skottar..??) i både värmland och närke och det har bara blivit problem. De lovar jättebra jobb men det är ruggigt dåligt utfört och sen ska de ha mer betalt när ni börjar klaga. påpekar då även språkförbristning som orsak till ert lägre första belopp. Kontakta polisen, enda rådet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 505
Senast: machafuko
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 313
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 316
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix