Måla transporten

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jennyliljeberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 374
J

jennyliljeberg

Jag har köpt en värmlandsvagn -83, och behöver byta träskivorna på sidorna. Men det är ju så fult med det där bruna, och jag vill gärna måla den. Vad ska jag använda för färg för att det inte ska flagna?

Vi målade plyforna i vår Valeryd i somras, alltså invändigt i transporten. Att välja färg hjälpte butiken till med; vi ville ha en giftfri (om nån häst gnager), som står emot fukt och klarar "utomhustemperaturer" och dess diffar. Inga problem att få hjälp, så gå till en lokal handlare och be om hjälp. Kommer tyvärr inte i håg vilken färg vi fick.

Som alltid är underarbete med rengöring/ slipning väldigt viktigt för ett gott och hållbart resultat.

Lastbilsfärg, billigare än personbilsfärg men samma kvalitet. Färre nyanser bara.

Använde billack på min fd transport, det blev kanonbra! Man ska använda någon sorts mjuk "svamp-roller" för att färgen ska bli riktigt slät.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
421
Senast: warg
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka