Måla stalltak

Nebraska

Trådstartare
Ska måla ett stalltak(ohyvlade brädor).Hur ska jag gå till väga och med vilken färg ska jag måla?
 
Jag målade hela mitt stall för några veckor sen(väggar, stolpar + tak). Hade varit ett evighetsjobb med pensel/roller. Nu investerade jag i en ordentlig färgspruta och hela stallet var målat på ett litet kick! Dessutom bra resultat då färgen kommer in i alla springor.
CA2594B0-BDF0-49EC-908A-AA79B6764DC2.jpeg
 
En färg som tål vatten! Vi gjorde misstaget när vi byggde klart stallet förra året att ta en färg till taket som inte klarar av vatten O_o Så i år får vi måla om allt :wtf::banghead:
 
En färg som tål vatten! Vi gjorde misstaget när vi byggde klart stallet förra året att ta en färg till taket som inte klarar av vatten O_o Så i år får vi måla om allt :wtf::banghead:
Får rådgöra med färgaffären! Min plan är att inte behöva måla om på många år...
 
Får rådgöra med färgaffären! Min plan är att inte behöva måla om på många år...
Jag använde oljebaserad utomhusfärg på vårt stalltak. Det är 170 kvm stort och takhöjden är 320 cm. Jag körde med roller på skaft - först skaffade jag en jättebred roller, men den lossnade hela tiden (det blir rätt tungt med en 50 cm bred roller full med färg). Jag övergick till vanlig storlek på roller. Tre strykningar. Sen skaffade vi spruta till väggarna :-) Men det är nog klokt att tänka sig för innan man sprutmålar med oljebaserad färg, den måste ju rengöras ordentligt efter användning.
 

Liknande trådar

Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
31
· Visningar
3 489
Senast: Grazing
·
Hästhantering Någon som vet om man kan ha hästen i en hage där man målat staketet? Faller ju en del färg i gräset under målningen så att säga.
Svar
3
· Visningar
420
Senast: sweep
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: WildHorse
·
  • Artikel
Hästnyheter Trots att krav på registrering av hästar och anläggningar infördes för flera år sedan saknas tiotusentals anläggningar i...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp