Måla stallgolvet?

J

jezzibell

Hej,
De som gjöt plattan till mitt nya stall, fick en liten egen idé som de tyckte var fiffig. Jag gav order att hela golvet skulle vara kvastat.
De tyckte dock att spolspiltan skulle vara jämn och fin för vattnets skull :o

Lurar på att be dom komma tillbaka och fixa detta.
Gubben säger dock att vi kan måla hela stallgolvet med någon färg som gör att man inte halkar, och som dessutom håller golvet dammfritt.

Någon som hört detta?
Någon som gjort detta?
Är det bra? Farligt för hästarna?

//Jezz

Sv: Måla stallgolvet?

Jag vet stall där man haft målade golv, oftast med sån där fling-färg som vissa har i garage.

Vet dock inte om det gör golvet så mkt mindre halt men det blir mkt lättare att sopa, och dammar mkt mindre.

Jag ska iaf måla golvet i sadelkammaren, foderkammare+täckesrum, har inte bestämt mig ännu för stallgången eftersom golvfärg av hyfsad kvalitet är ganska dyr tyvärr. Får se hur jag gör.

Hm, stallet vi står i skulle också vara kvastat, men det missade golvläggaren så nu är det slätt som en barnrumpa :angel: Man får vara lite försiktig när golvet är blött..

Tja, annars kan du ju köpa sån där gummiasfalt som en del hästtransporter har. Det är ju halkfritt och just för ytan i spolspiltan borde det inte bli alltför dyrt.
Den tål mycket! *funderar* är det inte Bojsläparna som har nåt sådant? Säkert fler tillverkare än de.....

Gira :banana:

hej
du kan måla med vanlig oljefärg och blanda i sand så blir det inte halt eller vilken färg som passar.

Vet min hovis pratade om någon sådan färg han var ÅF för för nått år sen...
Kommer inte ihåg vad den hette dock. Dyr som satan var det har jag för mig...

Om jag får några tappskor innan nästa skoning så ska jag koma ihåg att fråga. ;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 425
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 357
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama