Måla på tapeten?

monster1

Trådstartare
Mitt ena hopplösa husdjur har rivit sönder tapeten på flertalet ställen i mitt sovrum. Tapeterna är vita, jag är lat och nu undrar jag om jag bara kan spackla och måla över de ställen på där tapeten är sönderriven eller förstör jag underlaget för all framtid så det inte går att få snyggt tapetserat eller målat sedan?
 
Sv: Måla på tapeten?

Det går utmärkt att tapetsera på en målad yta.

Själv kommer jag att bli tvungen att måla tapterna i minst ett par rum i mitt nya hus. Säljaren är storrökare och det feta nikotinet måste stängas in för att inte slå igenom den nya tapeten.

Så jag ska måla på den gamla tapeten och sedan tapetsera på det.
 
Sv: Måla på tapeten?

Tanten, du vet väl att det finns speciell färg som stänger inne även lukten från rök...

MMBetsybabe
 
Sv: Måla på tapeten?

Tanten, du vet väl att det finns speciell färg som stänger inne även lukten från rök...

MMBetsybabe

ja, jag vet. "Spärrfärg".

Både målaren och förgbutiken hävdar dock att oljefärg gör jobbet - oavsett märke.

Hu vad jag inte ser fram emot allt detta jobb.
 
Sv: Måla på tapeten?

tänkte du måla bara fläckar alltså? jag tror det blir svårt att få snyggt faktiskt, vitt finns ju i så olika nyanser, kan vara sårt att hitta rätt. sen syns det ju tydligt om det är olika lyster också, vilket det lär vara... men förstöra något lär du ju inte göra :-)
 
Sv: Måla på tapeten?

tänkte du måla bara fläckar alltså? jag tror det blir svårt att få snyggt faktiskt, vitt finns ju i så olika nyanser, kan vara sårt att hitta rätt. sen syns det ju tydligt om det är olika lyster också, vilket det lär vara... men förstöra något lär du ju inte göra :-)

Precis. Det handlar ju inte bara om nyanser utan även struktur och glansighet. De målade fläckarna kommer garanterat synas. Hela rummet måste målas om om det ska bli snyggt.
 
Sv: Måla på tapeten?

Om du tänker måla hade jag kastat upp en renoveringstapet eller helspacklat väggarna för klart snyggast resultat.

Oavsett om man väljer att helspackla eller en renoveringstapet har man en bra grund att måla på eller tapetsera på.

Jag ska roa mig med att åka hem till brorsan i helgen och sätta upp renoveringstapet och måla den å byta lite golv mm.
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 933
Senast: Ullmerkott
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 744
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 934
Senast: lundsbo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 220
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp