Måla på LED-lampa?

MissFideli

Trådstartare
Köpte hem ett LED-lampa på prov sist jag var på Ikea. Tänkte försöka dra ner elförbrukningen lite. Men som jag misstänkt så ger den ett rätt trist sken. Jag köper vanligtvis 15W-lampor med tonat glas. Denna har klart glas och därför funderar jag nu på om det går att måla på den så skenet inte blir så hårt?

Sv: Måla på LED-lampa?

Det går utmärkt men av naturlig anledning som kommer det bli mindre ljus .
Men som sagt det är bara att prova ( pandurohobby har färg som är "genomskinlig")

Är det däremot bara så att du vill ha den matta ytan så kan man blästa glaset eller måla med en matt klarlack

Senast ändrad:
Sv: Måla på LED-lampa?

Tack för svaret!! Ja, det är för att tona ner skenet lite, samt få skenet lite varmare. Ska kolla på pandura nästa gång jag åker till cetrumet.
:bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 394
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka