F

Frieserhäst

Är trött på vita väggar överallt, så nu vill jag ha lite färg i det blivande barnrummet!
Dock har jag så svårt att se vad som passar då vi har snedvägg i en färg och sen
takbjälkar och karmar/dörr i en annan.

Kanske ni har något tips på färger, antingen på allt vitt eller en fondvägg?
Öppen för alla förslag! Dock är det hyreshus så det i trä får vi inte ändra på tyvärr...

2007_1211Fujifilm0003.jpg


2007_1211Fujifilm0002.jpg


2007_1211Fujifilm0001.jpg


mvh mia (som snart får en liten flicka)
 
Sv: måla om

Hej!
Gör det enkelt för dig, strunta i att måla. Jag tycker rummet har en god neutral bas att utgå ifrån. Väggarna är ju inte det dominerande inslaget i detta rum, det känns mer som att taket "tar stor plats".
Satsa på färginslag på textilier istället! Mycket lättare att byta och kan förändra intrycket av rummet massor, dessutom får Du en bättre ljudmiljö i rummet. Hitta en härlig matta som blir skön att leka på framöver o som kanske kan bli en utgångspunkt då du väljer kulör på gardiner, överkast, kuddar.
Glöm inte bort att ordna bra belysning, både att jobba i och som kan bli mysfaktor. Du behöver mao olika ljusarmaturer för olika tillfällen, gärna med dimmer.
Lycka till med barn o barnkammare!!
:banana:
 
Sv: måla om

hejsan! Det har du absolut rätt i! Det ända jag känner att jag vill att rummet ska
sticka ut lite från alla andra, då hela huset har vita väggar med båda dessa färgerna
på träinredningen. Men det är klart, inreder man med massor av färger och tyger
borde det nog kunna bli bra? Min syster kom med tipset att använda tyger
i taket på något sätt, någon som provat det?

Får kanske ta en tur på ikea? :angel:
 
Sv: måla om

....det finns ett litet slott i Potsdam utanför Berlin som har en kammare som är helt klätt med tyg. Veckat på väggar o tak i ett blåvitt randigt tyg - jätteläckert, lite tältkänsla.
Men det går ju åt en förskräckligt massa löpmeter tyg.......
Försök o håll dig en kulör som bas så att det inte blir för mycket av mönster o färgkaskader, det kan bli lite för överbearbetat. Vartefter kommer ju rummet att fyllas på med leksaker, och de är oftast mycket färgglada (och många).
Har du ingen fin hästbild som du kan låta kopiera upp i ett format och rama in i storlek att det får plats på någon vägg?
Ett besök på IKEA kan inspirera bra - de har ju dessutom fina tyger till bra priser.
 
Sv: måla om

jag kanske får ta o prata med syrran då, hon har fått all kreativitet tror jag!
Och att hon dessutom har 2 små barn så hon borde veta vad som funkar och är praktiskt!

Vilken bra ide med bilden.. Har nog inte direkt några på min häst som skulle kunna
vara bra till just det, men det kanske kan lösa sig på ett annat sätt ändå?

Tack för tipsen
 

Liknande trådar

Hemmet Nordsjö base white på vägg och sen 0502-Y på golvlister, det kommer inte se bra ut eller hur? Jag vill helst inte ha 0502-Y på väggarna...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: sweep
·
Hemmet Nu har jag bott i ladan i sex år. Fort går det! Börjar dock tröttna på de vita väggarna, och leker med tanken på att lägga på lite färg...
2
Svar
21
· Visningar
2 086
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 549
Senast: Luff
·
  • Omröstning
Hemmet Jag och sambon köpte en mysig enplansvilla förra året och håller på för fullt med att renovera det invändigt. Huset är byggt på 70-talet...
Svar
7
· Visningar
9 933
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp