Mål höstermin 08

F

Frajda

Nu får man väl anta att tävlingsterminen är igång för hösten. Så vad har ni för mål och planer denna termin? Hur ska ni nå dit? Vilka klasser ska du rida? Ska du gå upp en klass eller ska du förbättra resultatet i den klass du rider i? Var ska ni stå när terminen är slut?
Skulle vara kul och läsa vad ni har för planer och kort och långsiktiga mål denna termin!

Sv: Mål höstermin 08

Svarar själv:
Mitt mål denna termin är att prestera 65% i LA. Och bli stadig i de klasserna. Tänker inte gå upp ngn klass men planerar att debutera LA:4 i höst, vid lämpligt tillfälle. Förra terminen så gick pållen som en klocka på träningen, stora framsteg varje gång. Men vi fick helt enkelt inte till det på tävlingarna. En bra klass red vi (LA:1 på 64.7%) men alla andra gånger så ville det sig inte. Nu hoppas jag att vi ska "få till det" på tävling och visa vad vi lärt oss på träningarna.

Jag ska ta mig dit genom att fortsätta träna 2 ggr/vecka för min tränare och ev hitta ngn B eller A-tränare att träna lite extra för då och då.

Kostsiktigt ska vi sätta igång den 30 aug (hästen har varit skadad men är nu på g igen) med en LB:2 och LA:3 och vill som sagt få till 65% i LA, LB satsar jag på att rida för vinst :D Dvs vi borde kunna få till minst 65% om allt går som det ska. Långsiktigt ska vi alltså rida LA:4 innan terminen är slut och vill få godkända % där.

Eftersom jag har en ny häst är planerna denna termin att vi ska lära känna varandra först och främst! Sedan ska vi ut och tävla lite och då gäller det främst att han ska bli van att åka till olika tävlingsplatser och inte bli stressad av det. Klasserna vi kommer tävla i är LB-LA eftersom vi båda ligger på LA/MSV nivå ungefär. Första tävlingen är den 24/8 och då ska vi rida LB:3 och LA:4. Då är målet att det ska kännas bra! Vårt mål resultatmässigt för den här terminen är nog att få godkända resultat i LA! :laugh:

Målet i höst är att utveckla galoppen, pållen måste bli starkare för att kunna samla sig. och jag måste lära mig att fatta galopp o SITTA :crazy: även att arbeta mer med sidförande i trav.

så jag måste förbättra min sits o pållen ska styrketränas ;)

sen har jag tänkt att vara med på en träningstävling i dressyr, o vill gärna få över 50%.. men jag blir glad bara vi håller oss på banan :angel:

Vårat mål är att komma igång ordentligt, få galoppombytena befästa.
Mera bärighet och power i gången, Och att starta LA-LA:P1 med bra % innan året är slut.

Eftersom jag bara har ridit hästen ett par månader och hon bara har gått ett par klubbtävlingar innan så börjar vi lite lugnt. Tanken är att hon ska gå LC-LB på klubb/lokal tävling med godkända resultat för att sen vara startklar L:A till nästa år.

Ska fortsätta träna för min vanliga tränare som är superduktig! :bow:

Målet den här terminen är att göra några bra starter i Msv för att ge både mig själv och hästen självförtroende. Nästa termin är målet att vara befäst i Msv och att klara kvalprocenten till SM.
Jag är Pepp som bara den :D

mål för hösten (hoppas det är realistskt)
befästa bytena
stärka MSV B-formen på kandar
befärsta piaffen
möjligen starta LA6

har haft hästen i drygt 1 år, han var skadad 3 månader i vintras, kom igång i våras och är nu riktigt på G!!
när jag fick han låg han på LB-nivå. så han gör fina framsteg.

Ohh, gud va roligt att skirva upp sina mål här :D Mitt och Néas första mål blir nog att hitta en bra tränare som vi trivs och utväcklas med. Sen vill vi ut och starta ngra LA också (minst 60% på iaf ettpar tävlingar) innan jul uppehållet, och sen hoppas vi på MSV till slutet av våren iaf. Siktar man mot stjärnorna når man väl till talltopparna, lixom :) :bump:

som vanligt håller jag lägger jag min målsättning lågt för att bli positivt överaskad - det funkar bättre med motivationen då.

Electra: DM i september och känna där att jag gjort bra ifrån mig

Zalza: Fortsätta i Msv B och alltid ligga på 60+%. Rida mer på kandaret.

Jag själv: aldrig mer släppa bålstyrketräningen!!! Näver bäver!

Nu får man väl anta att tävlingsterminen är igång för hösten. Så vad har ni för mål och planer denna termin? Hur ska ni nå dit? Vilka klasser ska du rida? Ska du gå upp en klass eller ska du förbättra resultatet i den klass du rider i? Var ska ni stå när terminen är slut?
Skulle vara kul och läsa vad ni har för planer och kort och långsiktiga mål denna termin!

Det första målet, som jag hoppas att vi når i september, är att Maximus ska komma igång helt efter hans hälta. Vi är på god väg :)

Sedan ska jag ev börja träna för en ny tränare som jag hoppas kommer ge oss väldigt mycket, jag har bestämt mig för att satsa. Först och främst vill jag stärka Maximus i grunderna (ständigt grundarbete, kan aldrig bli för mycket :laugh:) och sedan vill jag ta sikte mot LA.

Jag vill också ta tag i min tävlingsskräck. Ska försöka ordna ekonomin på så sätt att jag har råd att åka på lite tävlingar. Målet på tävling nu i höst blir alltså att hitta en lugn rutin där jag och hästen kan slappna av och arbeta även under press. Har inte några extravaganata ambitioner utan vill uppnå 60% i LB.
Tyvärr verkar det vara tunnsått med lokala dressyrtävlingar i mitt distrikt (som vanligt) men jag hoppas att det går ihop sig iallafall.

:laugh:

Mitt mål för ht-08 är att rida fler LB dressyr över 65% och att lyckas med den ökade skritten, den sitter inte där ännu. Vi ska börja träna för en ny instruktör och jag hoppas att det ska funka riktigt bra och att vi ska utvecklas mycket. Målet för -09 är att starta LA med godkända resultat.

jag hade faktiskt också planer att göra en sånhär tråd :)

mitt mål är att försöka/komma iväg till ridhus o nya ställen för att miljöträna honom. jag vet ännu inte hur han beter sig borta men sen när jag märker att det går bra vill jag ut o tävla. det vet jag inte när det blir. det får ta den tid det tar.

både jag o han måste bli starkare. vara engagerad o noggrann hela tiden.

Mitt mål är först och främst att rida mer hoppning och fälttävlan :D

Samt att stärka hästen ytterligare på alla sätt och vis, jobba vidare på det som för tillfället bara är mkt blygsamma försök till tramp, försöka förbättra bärighet och takt ytterligare, få mera stadiga byten särsk i serier, und so weiter...
Hoppas på att iaf i år kunna ligga på ca 60% i MsvA, om det nu finns några mer tävlingar att rida.
Samt rida lite MsvB med placeringar, rida (och vinna :D) div1-dressyren - är målet iaf :)

Mitt och hästens mål är att förhoppningsvis ta oss upp på pallplats i höstens tävlingar. Nå över 65%.

Hon måste bli stabilare och sen jobba mer på schwung. Jobbar på att få henne att ta i istället för att stimma... Jaja önska kan man alltid:p

Vilken rolig inspirerande tråd!

Mina mål för hösten:
Hästen är nu äntligen i full kondition och full form efter en längre ingångridningsperiod under hösten och våren då jag jobbat mycket långsiktigt pga en skada förra sensommaren.
Mål: komma tillbaks där vi var när vi lämnade av, dvs befäst LA form och ha startat ngra klubb och träningstävlingar för att checka av vår status. Jag har även ögat på en ny tränare som jag hoppas få hänga på för att få hjälp med lite "skjuts" att komma igång igen.

vidare delmål är att som del av allmän formen fortsätta variera med lite hoppträningar, vilket vi startat med så smått senaste månaderna, och som hästen tycker är väldigt roligt.

mål till årsskiftet är att vara klar att återigen komma ut på lite klubb tävlingar i dressyr som start för att checka av hur målsättningsarbetet gått under hösten. Jag vill inte rida ngra bedömningar ö.h.t utan godkända resultat, då har jag inte nått mina mål alls.

Målet är att rida upp till LB:3 med bra resultat, få den lite högre formen stadig och att galoppfattningarna ska sitta. Sen vill jag bli mer liksidig, har en tendens att hamna till vänster i sadeln och dra upp hälarna.

Långsiktigt mål är att vi ska fortsätta ha roligt tillsammans! Och att vi ska debutera LA under 2009. För att nå dit så behöver formen bli bättre + skänkelvikningarna måste bli stadigare + vi måste prova på förvänd galopp (vilket vi aldrig har gjort förut, haha).

Mina mål är att få ordning på vänstergaloppen till att börja med och att åka ut på nån Pay and Jump och hoppa minst70cm med min pluttis (: Han är bara ordentligt riden i ca 1 år så vi tar det lite lungt. Han blir väldigt uppspelt när det är andra hästar runtomkring s vi får väl se hur det går (: Funderar också på hur han kommer reagera när han blir själv i ridhuset om det är innomhus.. :P

OJSAN ! Missade att det var en dressyrtråd .:o Sorry ! Men det där med vänstergaloppen var iaf dressyr(:
Ska tävla en lät klass också om det funkar bra

Senast ändrad:

mitt mål är att bli placerad (och inte bara komma precis uanför placering ;)) sen att våra ökningar verkligen blir ökningar och i form för den delen också. för att nå dit så måste jag sluta med min ovana att sitta och sålla på vänstertygeln och sen så måste jag börja rida inne på banan :) sen måste jag rida mer för mina tränare också för jag vet inte riktigt själv hur jag ska göra x)

Ponnyn:
Komma igång helt efter hältan och starta lite fler LA:er, på godkänd procent.
Behålla den känslan jag har nu.
Förbättra skänkelvikningarna och skolorna.
Komma ut och hoppa som egentligen är "vår" gren.

Storhästen:
Se till att hon läker som hon ska och förhoppningsvis är hon okej igång innan året är slut.
Har precis opererat griffelbenet så det är ju lite tid som hon blir borta.
Men nästa år ska vi kanske våga oss ut på hoppbanan, och kanske kanske ngn dressyr också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 254
Senast: malumbub
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar