Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för digMitt mål är att börja rida igen sen jag bröt nacken i mitten av oktober. Har köpt en ny liten spansk häst som ska bli otroligt rolig att börja jobba med. Hoppas kunna komma ut på tävlingsbanan igen till hösten.
Tycker vi alla ska lära oss av grabben med shettisen, vilka bra målHalvblodet ska fortsätta sin rehab. Vi får utforska lite vad som kommer att vara hennes uppsuttna aktivitet, men främsta målet är att fortsätta jobbet med att stärka hennes kropp (just nu rids hon lite grann, tömkörs lite grann och promeneras). Största förhoppningen är att hon i sommar kommer att kunna gå med de andra hästarna på gräs. "Träningsmässigt" får vi se - om hon fortsätter fungera uppsuttet kanske vi tar och rider lite dressyrträningar igen. Vi ska även fortsätta träna frihetsdressyr, för det tycker både hon och jag om
Welsh coben fortsätter sin resa i att lära sig mer om livet som ridhäst. Hon kommer att tränas regelbundet för dressyrtränare och kanske även prova att tränas för tränare i hoppning (hon har varit lite osäker för bommar så det beror på hur hon fortsätter utvecklas med dem, vi tar det lugnt och försiktigt så att allt ska kännas roligt). I sommar har hon varit med oss i ett år så vi håller fortfarande på att lära känna varandra.
Shettisens mål är mest att bara fortsätta vara världens bästa kompis och hänga på. Frågade hennes ryttare vad hans mål med henne är i år och svaret var "lära mig massa nya saker och fira hennes födelsedag", så det tycker jag är en lämplig målsättning.
Dessutom har vi som mål att i år komma iväg med coben och shettisen till en strand
Kanske tillkommer det några idéer för vad vi vill hitta på, men just nu känns det här som en lämplig målsättning.
Kul!!Jag har som mål att få en placering i LA bland storhästar, på våran d-ponny.
Men det viktigaste är att hon håller sig frisk och fräsch!
Ja dressyrKul!!
Jag antar att det är dressyr?
De har en förmåga att bli flerJag som har lite för många hästar, och egentligen massor av mål med dom måste ändå försöka hålla nere målsättningarna för att inte få prestationsångest. Men målet är i alla fall att komma till start på tävling (dressyr) med tre hästar, få alla hästarna så pass inridna att de är ridna alla gångarter och ha minst en dräktig efter sommaren. Ett annat givet mål borde vara att sälja minst en under året....