Mål för 2008?

Sv: Mål för 2008?

Starlight ska förhoppningsvis bli godkänd på minst en CR till att börja med, sen får vi se om tiden och ekonomin räcker till för att köra en 50km tävling med (förhoppningsvis) godkänt resultat. Det beror helt på vilket skick min gamla dam är i när tiden är inne. Sen tänkte jag träna ardennerstoet rejält detta år och kanske gå en PP med henne nästa vår på Ekenäs. Så se upp alla på Ekenäs -09 för ett ardennersto med ett X antal röda rosetter i svansen! :D

Jag & Honey ska debutera PP 3mil på Billingeritten den 16 Augusti. Så där vill vi bli godkända i första hand ;) . (Alla på Billinge; se upp för varmblodsstoet med massa röda manrosetter i svansen :angel:) De månader som är kvar tills dess putsar vi lite extra på konditionen (både häst & ryttare, även om det nog är jag som behöver det mest..), rider på långritter med stallkompisarna (vi försöker planera en helgritt + att rida massa heldagsturer).
Efter Billinge får vi se, går det bra där & tid & ekonomin går ihop, kanske vi ger oss på en till PP 2 eller 3mil innan säsongen tar slut.. Men vi ska satsa stenhårt på nästa säsong, detta är mer utbildning & lära oss hur det går till o.s.v. Varken jag eller hästen har ridit distans innan..

2008 blir underbart :bump:

mitt mål för i år är att klara en T80 i slutet på sommaren, vart det blir vet jag inte riktigt än. vi red en 40CR på lovisedal i april som kom igång och har tidigare ridit 2st 40 CL (bergaritten) och en T50 på rimbo. vill gärna hinna med några 50 innan vi ger oss på 80km, så det blir lite resande i år.
ett delmål var att införskaffa egen transport (vilket vi gjort nu) och kunna åka på träningsritter/tävlingar utan att behöva krångla med lånade saker och för att kunna lastträna vilket vi har lyckats väldigt bra med! så nu är lastningsproblemet ur världen och det känns nästan bättre än att fullfölja en ritt!!:banana:

Hej!

Mitt mål med min häst Bartok är att rida alla tre ritterna som är med i Folksam Cup. Dessutom vill jag starta minst en dressyrtävling och minst en hoppning. Hinner jag med det, har råd med det och hästen får vara hel och glad så är jag nöjd.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar