Sv: Mål 2013

Det blir inte alltid som man planerar. Jag kommer att ta de flesta av 2013 års mål med mig till 2014.

Gaia fullkomligt exploderade i tillväxt direkt efter sitt första löp i mars/april. Hon som haft ett extremt valpigt bakparti breddade sig massor på kort tid och det gav upphov överbelastning på muskler och ligament kring bäckenet och länden. Hennes träning har därför gått ut på att stärka upp muskulaturen kring länd och bäcken, samt massera och hålla muskulaturen mjuk. Med andra ord har det inte sprungits för licens i någon gren, utan det skjuter vi på till nästa år.

En liten revidering av årsbokslutet:
Gaia sprang faktiskt sitt första licenslopp för lure coursing igår och det gick strålande. :love: Jag trodde faktiskt inte att hon skulle springa så fint. Det är nämligen lite "dragracing" över Gaia och hemma så går hon under smeknamnet "Dunder och Brak" så jag förvånades över att hon sprang så smidigt och tog svängarna så himla fint. Och fort gick det!

Om allt går vägen så är det bara två licenslopp kvar att springa nu innan hon får tävlingslicensen! :bump:

Grattis!

Lite revidering för oss också:

Jag är nybörjare i hundträning och Kiro är en kelpie som blir 1 år i slutet av januari.

Våra realistiska realistiska mål för 2013:

• MH CHECK
  • HD/ED röntgen CHECK
  • Start lydnadsklass 1 CHECK, 1:a pris på andra försöket
  • LP 1 eller start Lk2 beroende på hur träning och tävling går. Blir inte av även om vi säkert skulle kunna få ett första pris i Lkl 2 så väntar vi till nästa år. CHECK blev visst av ändå, 1:a pris Lkl 2 (med marginal 178,5 p :D)
  • Gå en nybörjarkurs i agility CHECK + fortsättningskurs

Drömmål för 2013:

• Start apellspår och uppflytt till lägre klass Åter står att se CHECK
  • LP 2 Kommer inte att ske
  • Lära oss alla hinder i agility och få koll på handlingen På god väg
  • Komma in på någon form av utbildning i räddningssök Blir inte av, var för svårt att hinna med även om det antagligen hade passat Kiro väldigt bra.

Kopierat från tidigt i tråden, så här blev det

Choice, 2 år i december

MÅL
* Viltspårschampion, innan midsommar Vi har ett förstapris, men sen började hon löpa och blev skittråkig, sen drog vår provsäsong igång, så vi tar det nu till våren istället :)
* 10/10 eftersöksgrenarna Jajemen, på första start och hon blev därmed Skånemästare
* 1:a pris på fält (vilket är något orealistiskt eftersom hon går upp i öppenklass och där är kraven högre) Vi var så jäkla nära! Men det blev ett andrapris iaf, på årets nästsista start. Men hon har utvecklats så otroligt mycket på fältet att nu tvekar jag inte längre att vi snart har det där 1:a priset.
* Cert på utställning, vi får börja ställa i jaktklass nu :D Vi har inte ställt ut en enda gång, får väl skärpa mig där.

Vilket innebär att vi har typ 100 grejer att träna på :angel:

Senast ändrad:

Sarek, 2 år i januari

-Uppflyttad till lydnad 2 Check!
-Uppflyttad till lydnad 3 Check!
-Uppflyttad till lägre klass spår Check!
-Uppflyttad till högre klass spår Missade starten i lägre pga magsjuka :(
-ev gå en agilitykurs Check!

Loke, 13 år i april
Loke fick sluta sina dagar i början på sommaren :cry:. Han är oändligt saknad!
-att vara pigg och glad hela nästa år också
-kunna snurra runt på klossen
-fritt följ på höger sida

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Det här med rasval alltså... Helt omöjligt, mina krav skiljer sig från vecka till vecka även om de i grunden liknar varandra ganska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 306
Senast: Lena_B
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 928
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar