Sv: Mål 2013
En liten revidering av årsbokslutet:
Gaia sprang faktiskt sitt första licenslopp för lure coursing igår och det gick strålande. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle springa så fint. Det är nämligen lite "dragracing" över Gaia och hemma så går hon under smeknamnet "Dunder och Brak" så jag förvånades över att hon sprang så smidigt och tog svängarna så himla fint. Och fort gick det!
Om allt går vägen så är det bara två licenslopp kvar att springa nu innan hon får tävlingslicensen!
Det blir inte alltid som man planerar. Jag kommer att ta de flesta av 2013 års mål med mig till 2014.
Gaia fullkomligt exploderade i tillväxt direkt efter sitt första löp i mars/april. Hon som haft ett extremt valpigt bakparti breddade sig massor på kort tid och det gav upphov överbelastning på muskler och ligament kring bäckenet och länden. Hennes träning har därför gått ut på att stärka upp muskulaturen kring länd och bäcken, samt massera och hålla muskulaturen mjuk. Med andra ord har det inte sprungits för licens i någon gren, utan det skjuter vi på till nästa år.
En liten revidering av årsbokslutet:
Gaia sprang faktiskt sitt första licenslopp för lure coursing igår och det gick strålande. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle springa så fint. Det är nämligen lite "dragracing" över Gaia och hemma så går hon under smeknamnet "Dunder och Brak" så jag förvånades över att hon sprang så smidigt och tog svängarna så himla fint. Och fort gick det!
Om allt går vägen så är det bara två licenslopp kvar att springa nu innan hon får tävlingslicensen!