Sv: Mål 2012
Åh jag skrev ett jättelångt inlägg men det raderades
Målen för 2011 var först att jag och Lina skulle trivas ihop, och komma ut på tävlingsbanorna, om det gick, och förhoppningsvis kunna rid Teamchasingen med henne. Målen ändrades dock under året för det gick så himla bra!
Var ute på några pay and jumper i 80-90cm och hon nollade allt, började nosa på 100cm på tävling och det gick kanon. Debuterade FT och det gick som tåget! Verkligen vår grej. Därefter skapades ett nytt mål, att kvala till lätt klass.
Kvala gjorde vi, utan större bekymmer, och vi började nosa på 110cm. Då blev hoppningen pannkaka och är det fortfarande tyvärr. Terrängen och dressyren forrtsatte gå bra.
Teamchasingen passade fröken som handen i handsken och efter att ha varit 4:a i SM 2008, 3:a i SM 2009, 2:a i SM 2010 så var naturligtvis målet att ta hem segern, vilket vi gjorde! Lyckan var total! Världens bästa lagkamrater har jag, det vill jag lova!
När FT säsongen var slut sattes ett nytt mål upp, att rida på över 60% i en LB. Det gjorde vi, och vi tjuvstartade LA oxå och hade det inte varit för att Lina sparkade bakut i 3 moment så hade vi minsann inte varit långt ifrån 60% där heller.
Avslutade säsongen med att träna bana på enstjärnig nivå.
Kan säga att jag är väldigt nöjd med säsongen! och nästintill förstummad över min lilla hästs arbetsvilja! Hon är helt otrolig! Hon var tänkt som en skogsmullehäst till min mamma, och teamchasinghäst till mig, så jag hade något att rida medan Z gick med föl, hon var verkligen inte tänkt som tävlingshäst på det sättet. Hon har inga dirkt bra gångarter, och hon hoppar bara på vilja, tekniken är... annorlunda, men hon har riktigt vinnarskalle och är superambitiös! Superrolig häst att jobba med!!
Målen för 2012 är att Lina ska kvala till enstjärnig, att hon ska gå på 60% i LA och nolla en 110cm.
Z ska ut och debutera FT och sedan betäckas.
Förhoppningsvis kommer Radical Riders försvara titeln som svenska mästare i teamchasing oxå
Hoppas att 2012 blir ett lika bra år som 2011, och att vi framförallt håller oss friska och hela!