Sv: Mål 2012

*kl*

Uppdaterar mina mål för resten av året. :)

Träning:
* Bygga upp styrka o få pålle mer gymnastiserad. Hitta en bra träningsform att bygga på (pålle blir gärna hög i nacken o tappar då allt annat).
* Bli mer stadiga att rida skolor i trav o galopp.
* Få till en stadig förvänd galopp.

Tävling:
* Bli stadiga i LB-klasser, rida nåt LB-program på över 65% vore kul.
* Debutera LA i sept/okt

Mål 2012: starta 110 hopp och LA dressyr med ok resultat. Med ok resultat menar jag väl helst inte under 60% men självklart siktar vi högre.

Får väl uppdatera lite.

LA dressyr över 60% klarade vi i våras. Hann precis uppnå målet att starta 110 hopp med hästen. Visserligen fick vi två nerslag då det var väldigt varmt och hon kändes lite trött men jag var såå nöjd med henne, hade en underbar ridkänsla båda rundorna. Två dagar senare avlivades hästen pga kolik/tumörer.

Otroligt ledsamt, men jag känner att jag måste gå vidare.

Förhoppningsvis kommer min nya häst hem på fredag och målet för oss blir helt enkelt att lära känna varandra, kanske starta någon lättare klass senare i höst.

Hej!

Uppdaterar mina mål också..

Allt jag vill är att pållan ska bli frisk igen.. Det suger att ha en hamster som kostar nära 4000 kr/månad..

/Lavinia, tvingas sänka sina mål ytterligare..

Jag har samma mål med min ponny. Att hon ska bli frisk. Jag hade inga mål förra året då hon bara gick och var dräktig.

För "min" nya häst som ska hämtas i slutet på sommaren blir väl första målet att göra allt från början igen, med sadel och uppsittning
då den inte blivit riden på över två år och var innan dess inte så jätte mycket riden om jag har förstått allt rätt. Vi får se hur mycket
den kommer ihåg, är den hyffsat ridbar så blir det kanske ut och träna lite i vinter, och tävlingar nästa sommar. :)

Hej!

Vad kul med ny häst! Vad blir det för nåt?

Hoppas din fina pålla blir frisk igen, hon är ju verkligen en av favoriterna!!

/Lavinia, som tog mod till sig och skrittade 20 min uppsuttet idag, eftersom ingen ser nån hälta mer...

Min stallägare har köpt en Lipizzaner som hon ska ha till sitt stuteri, men hon har redan två egna ridhästar och har inte tid att
rida den nya, så tanken är att jag ska sätta igång hästen när den kommer hem, träna och tävla den under nästa år. :)

Jag hoppas också att min pärla blir fin. Hon är helt klart min favorit. Men vi får se.

Härligt att din häst inte haltar längre, då är nu ett steg närmare ditt mål. :)

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: shebeen
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 684
Senast: Takire
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
650
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka