Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enskilt avlopp brukar oftast betyda att det mer eller mindre går rätt ut i naturen.Hade det funnits godkänt avlopp lovar jag att de hade vetat det. Räkna med det dyraste alternativet .Verkar vara en usel mäklare btw
Jag bekostade glatt provtryckning av skorstenen när jag köpte torp, ville inte riskera en sprucken pipa. Avloppet kändes som en bagatell i jämförelse, det fanns nämligen inget
Eller inte sa hon som just betalat 72000 för komplett kiss o bajs anläggningUtedass is da shit, eller?
Mäklare är väldigt olika ambitiösa. Den som sålde min gård var super. Proffsig, lätt att kommunicera med och rak.Jag tycker bara att det är märkligt att man som mäklare inte tar reda på det jag anser (och som jag trodde att andra också tyckte var grundläggande info) vara "basfakta". Avlopp, brunn, skorsten - det känns som om ALLA spekulanter skulle vara intresserade av detta??
Ett utedass i guld?Eller inte sa hon som just betalat 72000 för komplett kiss o bajs anläggning
Ett utedass i guld?
Jag fick en känsla av att mäklarna noga undvek att "veta" saker de inte ville veta när vi letade lägenhet och spelade dumma om man hade dålig koll (jag har jättedålig koll) - radonmätning? Hur menar du då? Nej det vet vi inte. (På en lägenhet i känt radonområde, på markplan, med plastventiler i alla rum. Jag läste på, ringde ordförande i föreningen och självklart var det över gränsen hos grannarna i alla fall, innan ventilerna hos dem och alla grannar hade haft ngt slags mätägg. Ventilerna såg plötsligt annorlunda ut för mig... Iofs röker vi inte).Godkänt är det säkerligen inte. Det knepiga var ju att kommunen hade missat att ens titta vid denna fastigheten, när de hade varit vid grannfastigheterna. Och de visste inte varför. "Det ligger kanske lite avsides?" Nej, det gör det inte. Det ligger precis vid den större vägen.
Jo, jag har lite erfarenhet av avlopp och vad som kan behövas göras i och med att mina föräldrar precis har gjort om sitt. Och det går ju aldrig att veta hur dyrt det ska bli förrän brunnen är tömd, har jag förstått.
Jag tycker bara att det är märkligt att man som mäklare inte tar reda på det jag anser (och som jag trodde att andra också tyckte var grundläggande info) vara "basfakta". Avlopp, brunn, skorsten - det känns som om ALLA spekulanter skulle vara intresserade av detta??
Det är en sak som jag lätt glömmer, och som jag tycker att det kan vara bra att påminna sig om. Jag är KUND! Mäklaren har chans att tjäna pengar pga av MIG. Då SKA man väl kunna kräva lite service, engagemang och intresse? Eller är det bara jag som tänker så? Man ska väl inte behöva känna sig som om man är till besvär?
Det är säljaren som är kund. Det är säljaren som anlitat mäklaren och betalar dennes provision. Du är en potentiell köpare. I och med att mäklaren ska verka för högsta möjliga pris så bör mäklaren givetvis värna om alla potentiella köpare, men ibland kan det finnas önskemål från säljare som gör att vissa spekulanter nonchaleras. Kanske säljaren vill sälja till en viss målgrupp och då är det bara att acceptera, det är ingen rättighet att få köpa ett hus, inte ens om man erbjuder mest pengar. Så det är faktiskt ingen självklarhet att kunna kräva engagemang som spekulant, det är säljaren som är kund och kan kräva service, intresse och engagemang i första hand.
Vi har fått köpa fastighet till en bit under högsta bud genom att just acceptera skick as-is och inte klaga på något.
Jag hade gärna accepterat "as is" om priset hade känts riktigt, men om jag ska lägga på kanske 150000-200000 kr för att huset ska bli godkänt och "friskt" då är det nog inte intressant. Jag är inte petig med detaljer - det finns ju de som sk "blåser ut" hela inredningen, men sådan är knappast jag - men priset måste ju kännas vettigt för vad man får. Så kan jag väl inte vara ensam om att tänka?
Jag hade gärna accepterat "as is" om priset hade känts riktigt, men om jag ska lägga på kanske 150000-200000 kr för att huset ska bli godkänt och "friskt" då är det nog inte intressant. Jag är inte petig med detaljer - det finns ju de som sk "blåser ut" hela inredningen, men sådan är knappast jag - men priset måste ju kännas vettigt för vad man får. Så kan jag väl inte vara ensam om att tänka?