Majsolja för pälsen

N

NiitSirK

Jag ska börja ge min häst majsolja för att hon ska få bättre päls...

Jag undrar bara hur mycket man ska ge per dag?

//Kristin

Sv: Majsolja för pälsen

Olja innehåller mycket energi (Mj) vilket kan komma att påverka foderstaten i sin helhet, för pälsen skulle inte mitt första val vara majsolja. Däremot linfröolja eller vetegroddsolja brukar vara det som ger bästa effekten på päls.

För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja

Stopek skrev:
För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja

Tackar tackar!!!!!

*tackar och bugar*

:banana: :bump: :banana: :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 474
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka