Majskolv el majskorv?

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare movi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 608
Detta är min största pet peeve. Alltså majoriteten av alla säger ju interjuv. Verkar få förunnat att faktiskt veta vad det heter.

Hör det hela.jävla.tiden på RADIO, när radiopratare och radiojournalister pratar. Borde vara underlag för avsked när man inte ens vet vad man jobbar med :rage:

Det och Repotage/repoter är väldigt vanligt. Reportage och reporter heter det. Ok om man är dyslektisk, men som radiopratare så är det ju fint om någon kan korrigera så kanske det fastnar på sikt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Skandalen kring den danska dressyrmogulen Andreas Helgstrand har skakat om hela hästvärlden. Nu hoppas svenska dressyrstjärnan Carl...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
621
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
690
Senast: Anna-Bella
·
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade... 2
Svar
34
· Visningar
1 640
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka