Majs / Majsojla

K

kkaarriinn

Hejsan! Läste i en bok av en känd engelsk veterinär. De stog på "foderkapitlet" att majsojla var ett bra tillskott för lata hästar. Min häst är extremt lat :crazy: haha. :P jag undrar bara hur mkt man ska ge ungefär ?? Hon är en c-ponny, har bra kondis och ska börja tävla nu. 15 år. utb MSV. /karin
 
Sv: Majs / Majsojla

Olja ger energi,men du ska bara ge lite.
Pröva med ca:2msk/dag.
mvhR
 
Sv: Majs / Majsojla

På tok för lite olja för att ge en effekt. Man kan ge så mycket som 5-7% av foderstaten i vikt. En dl eller två vid varje utfodring är inga problem. Men om det verkligen ger en piggare häst är väl mer tveksamt.

Hälsning Maja
 
Sv: Majs / Majsojla

Jag har träffat på ett par hästar som blivit superpigga av olja, men många fler som inte reagerar alls i humöret, utan bara sätter hull av det.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: Mia_R
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 206
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 713
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 321
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp