• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Molekyl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 998

Molekyl

Trådstartare
Fastnade förra året för Majim G, men kan nu inte hitta honom någonstans. Är det någon som vet?
Har nogon fått avkomma efter honom? Hur blev de isf?

/Malin

Sv: Majim G

Molekyl skrev:
Fastnade förra året för Majim G, men kan nu inte hitta honom någonstans. Är det någon som vet?
Har nogon fått avkomma efter honom? Hur blev de isf?

/Malin
Majim G står till avel naturlig betäckning på Björnö Ridcenter 2 mil norr om Kalmar. Jag har sett en mkt trevlig 5åring u.sto e. Lester, stor elegant med härliga gångarter, och en kompis har en 3åring u sto e. Hubertus-Nepal som är superläcker. Själv tänker jag betäcka ettD-ponnysto med honom i år.

poloplayer skrev:
Majim G står till avel naturlig betäckning på Björnö Ridcenter 2 mil norr om Kalmar. Jag har sett en mkt trevlig 5åring u.sto e. Lester, stor elegant med härliga gångarter, och en kompis har en 3åring u sto e. Hubertus-Nepal som är superläcker. Själv tänker jag betäcka ettD-ponnysto med honom i år.

Håller med fullständigt! har sett en hel del små godbitar efter Majim G. Rör sig fint och hoppar lätt och käckt... Ett mkt bra alternativ (även om inte plånboken är alltför tjock ;) )

Jag tycker Majim G är en läcker hingst,men vad jag har hört från en tjej som jobbat på Gränsbo när han stod där så var hanganka vass i temperamentet.
Kanske är värt att tänka på om man har ett sto med temperament oxå..... :angel:

Å andra sidan..... hört från en kompis... jag garanterar inte någon sanningshalt.
Är det fler som har hört något i den stilen om Majim G??? :confused:

Häls. Embla

Kolla med Pooh, hon har en jättefin 5-åring efter honom och fullblod! Han finns på www.stallpooh.se Men som sagt hör med Pooh.
Jag har en kompis som betäckt sitt skäcksto med honom, stoet är efter National Zenit-Karakoll och har en helbror som gått *** fälttävlan, jag får väl återkomma när hon fölat!

Tycker inte att man ska kalla Majim G vass i tempramentet, pigg och glad, ja -men inte vass. Har dessutom ridit in en del avkommor till honom och de har alla varit helt okomplicerade, känsliga men hur snälla som helst.
Blev själv så förstjust i Majim och de avkommor som jag träffat så jag var helt enkelt tvungen att själv köpa en, mkt ädel och elegant, underbart huvud och dessutom rör han sig super, fick 9 på traven på treårstestet.
Förresten så tror jag att den ena ägarens son (16 år tror jag som bara ridit ponny innan) hoppar 1,30 klasser på honom, skulle nog inte funka om han varit vass?!

Han är inte vass, utan pigg och glad häst som gärna visar upp sig för den hingst han är. Gudomligt snäll i stallet och på tävlingar. Tävlar ju MSV dressyr och hoppning tror nya ägarna debuterat honom i 130 hoppning.

Jag hade en ett årig hingst här på bete för två år sedan han var e MajimG-Feliciano. En mkt trevlig kille helt okomplicerad mkt snäll men lite känslig. Han fick ett sår på benet som vi fick behandla helt utan problem och han var inga problem att fånga i hagen när det skulle göras.

shady skrev:
Han är inte vass, utan pigg och glad häst som gärna visar upp sig för den hingst han är. Gudomligt snäll i stallet och på tävlingar. Tävlar ju MSV dressyr och hoppning tror nya ägarna debuterat honom i 130 hoppning.
Ena helgen såg jag honom hoppa 130klasser med ena ägarens son , tror han är 16år och bara ridit ponny tidigare, några helger senare såg jag honom placerad i MSV dressyr med andra ägaren, visst är han väldigt glad och pigg, men har man sett honom i stallet så är han helt cool som en gammal stadig valack. Jag kommer att använda honom på mitt D ponny sto för att förhoppningsvis få en lika trevlig avkomma som han är.

Kan bara hålla med dig. Henke (sonen) år iof sig väldigt duktig, men det är en cool hingst. Inget bråk och tjaffs i stallet eller något. Lite bock och glada skutt när han kommer ut. Kanon hingst. Förra helgen tävlade han MSV dressyr på Udden och var 3:a. Tre starter 1 seger 1 andra och en tredje plats har han i dressyren hitintills.

Jag har en riktigt trevlig avkomma, som Nelle skrev. Otroligt okomplicerad i allt och vill alltid jobba. Absolut INTE vass i humöret trots tuff fullblodsmamma.
Hoppar kanon och rör sig bra, han vann 4-årschampionatet i fälttävlan i fjol.
Hade Majim stått på semin så hade jag absolut använt honom igen. :love:

Han har fler dressyrresultat med den nya ägaren, har vunnit MSV i Karlskrona två gånger (det var en stor artikel i BLT). Så det måste bli två segrar, en andraplacering och en tredjeplacering (om man ska vara noggran). Jag tror de ska debutera St Georg under våren.

Förra säsongen kostade han 1500 vid språng och 4500 vid levande föl. Även om priset troligtvis höjts i år så är det för mig betydligt billigare att använda honom på mitt ponnysto än en ridponnyhingst på semin med alla dess avgifter. Sen är det bara att hålla tummarna att det blir en D-ponny......eller växer till 160cm :D

Betäckte mitt sto med Majim förra året och blev mkt trevligt bemött på Björnö. Tyvärr blev det inget föl med då ar mitt sto det enda som inte blev dräktigt!
Majim var en mkt trevlig hingst, inte dåligt temp. som många säger. Bara sprallig...jag såg honom på hingstvisningen på Udden innan och det var nog bra så man fick se honom under ryttare också!

Räknade bara starter och placeringar för i år. Den andra segern du pratar om har jag för mig kom förra året.

Som sagt så var jag inte säker....... Vet att "kompisen" jobbade där i samma veva som han importerades, och han kanske inte var så gammaldå, utan han har lugnat sig med åldern....

Det är synd att han inte står på semin, som sagt. Det är inte alla som är beredda att åka 100 mil. ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 168
Senast: Digbil
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Kristall10
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: cili
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 038
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka