maja hälsar på....

aramis

Trådstartare
Har ni som förlorat någon alderless speciell varit med om liknande?Maja gick bort, snarare rycktes bort ut våra liv för en vecka sedan nu, då hon vart överkörd.

Det hände några märkliga saker i samband med det.

Sambon (37 år) och jag (31 år) hittade Maja i diket nere vid vår postlåda lördagen den 23:e straxt före 11 på förmiddagen.

Hon var/är och kommer alltid vara vårat allt, våran alderless speciella Majen.

Några timmar senare (vid 14-15 tiden) så gick vi in för att pausa (Jag tror vi höll på med hennes kista då.) När vi kikar på min lilla digitalklocka på köksbordet, en sådan atomklocka eller vad dom kallas, som hämtar signal nere i tyskland någon stans eller var det nu är, så visar den 10:50.....

Det var just då vi hittade henne i diket flera timmar tidigare!!!! Klockan har aldrig gått fel vare sig innan eller efter. Den hade inte rörts ur fläcken, så det var inte att den gått i golvet eller så.
På morgonen efter så gick den rätt igen.

Ett par dagar senare så står sambon i köket och känner hur en katt lätt stryker sig mot benet, han kikar ner och väntar sig förståss att Ronja våran kvarvarande misse ska vara där. Hon sitter dock i hallen...

Igår när jag gick och la mig att sova så hör jag ett par tassande steg nedanför sängen. Jag sätter mig halvt upp och kikar ser ingen katt, ropar "Ronjan kom då". Sen slår det mig att hmmm tänk om det är Maja.
Jag lägger mig och väntar att sambon ska komma upp. Han kommer med Ronja i famnen, hon var alltså inte där när jag hörde tassandet.

Man undrar ju.

Det är ingenting som vi två inbillat oss, allt har varit mycket tydligt. Vi är båda sansade jordnära människor.

Har ni varit med om liknande saker?

Sv: maja hälsar på....

Det var många år sedan som Skrållan försvann och vi vet inte vad som hände.
Jag drömde en natt att jag öppnade ytterdörren och Skrållan försökte krypa under den.
Samtidigt hörde jag en röst som sa it smells reve.
Jag vet inte hur det stavas men det är det franska ordet för dröm.
Jag vet att rösten inte sa räv men det var en räv där i trakterna då.
Kanske var det Skrållan som ville tala om vad som hände men det får jag aldrig veta.
Att rösten inte pratade på svenska kan bero på att jag gick i gymnasiet då och kanske hade jag pluggat engelska innan jag somnade.

Sv: maja hälsar på....

min katt hoppade upp i sängen häromdagen..
han togs bort 4 feb i år.. men jag kände hur han hoppade upp i sängen.. hör honom ibland i lägenheten fast jag vet att han inte är här så hör jag honom ändå ibland

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Katthälsa Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att...
Svar
9
· Visningar
2 105
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 007
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka