Maine Coon

A

AnnaHo

Ni som har en MC, kan ni inte berätta lite om dem, hur de är (lugna/aktiva) osv, osv.

Har ni oxå några intressanta länkar om MC skulle jag vara jättetacksam.

Jag ska nämligen köpa en MC så småningom.:bump: (just nu är alla innekattplatser upptagna)

Sv: Maine Coon

Jag har en Main Coon som är blandning med Ragdoll. Har bara haft honom i 1½ vecka lite drygt och han är snart 13v. Han är antingen på högvarv eller så sover han :) Men han vill att man är där han kan hitta en. Gillar inte att vara själv men är heller ingen riktig knäkatt än. Han ligger hellre breviden än i ens knä.

När han är på högvav så är han galen, kutar från enda änden till den andra i lägenheten så fort han kan och hoppar upp på fotöljen och kutar iväg igen lika fort när man närmar sig, haha.

Va kanske inget inlägg som du ville ha då detta bara är en blandning. Men det är iaf det lilla jag hunnit med å se på kissens och min korta tid.

Jag och pojkvännen skaffade 2 st MC för drygt tre år sen och vi blev så förtjusta i dom att vi skaffade tre till så nu har vi fem stycken. 2 kastrerade hanar och tre honor. Vi föder upp MC, har just nu sex stycken kattungar som kommer att flytta den 21 december,då dom är 12 veckor. MC är väldigt snälla och lugna katter. Dom kommer oftast överens med alla olika sortes djur, vi har förutom katterna även får, kaniner, hästar, fiskar och papegojor. Jag gillar MC för att dom är så oroligt lättsamma att ha att göra med. Jag tror inte att du kommer att ångra dig, har aldrig hört någon som skaffat en MC och sen ångrat sig!

Det är jättetrevliga katter men du ska känna till att de är otroligt pratsamma! De jamar och småpratar väldigt mycket! Jag har en som är både inne- & utekatt och det funkar bra. Grannkatterna kissar på sig när han kommer gående, är ju tre gånger så stor som dem:rofl:
Man bör kamma dem varje dag också annars blir det mycket hår hemma.

Tack för era svar, jag har börjat kolla runt på lite uppfödare (några tips ??) trots att det kommer att dröja nåt år innan det är dags.

Känns bra att vara ute i god tid och leta bra föräldradjur.

//Anna :banana:

Mitt tips är att du letar reda på en uppfödare som följer Maine Coon-kattens hälsoprogram och som du kommer bra överens med.

Ni som har en MC, kan ni inte berätta lite om dem, hur de är (lugna/aktiva) osv, osv.

Har ni oxå några intressanta länkar om MC skulle jag vara jättetacksam.

Jag ska nämligen köpa en MC så småningom.:bump: (just nu är alla innekattplatser upptagna)

Liten uppdatering bara, om knappt två veckor (2 feb.) kommer han hem, min lille Cooniskille !!!! :banana::bump:

Jah har en maine cone tjej. Blandad med birma. (Syns inte)
Hon är väldigt pratsam liten tjej. Där emot gillar hon inte andra människor. bara mej och min sambo. Vet inte varför?

Och så har hon så lååånga tofsar på öronen. Syns inte på bilden tyvärr. Dom är säkert 1,5cm, jättesöta

Biiiiild???????:)

Självklart kommer bilder, trodde inte ni ville se:rofl:

P1120966.jpg

P1130001.jpg

Har precis varit och hämtat min 12 veckors MCO-kille (eller ja, nu har han ju hunnit bli 13). Ångrar inte en sekund. Har sedan tidigare en MCO hane på 7 år. Helt underbara katter. Hon jag köpte Bruce av har 9 honor och 2 hanar och alla lika kelsjuka. Väldigt sociala katter måste tilläggas!!! Har bara goda erfarenheter av dessa kissar. Deras päls är väldigt tacksam trots att den är lång.

Slänger in en bild på lillpluppen :love:

http://i40.photobucket.com/albums/e211/Emmah1984/DSC00671.jpg

Senast ändrad:

Jag har två main coon. De kallas ju de vänliga jättarna och det stämmer verkligen :) Vår hane är väldigt social, älskar att titta på när byggarbetare är här och jobbar m.m. Brukar säga att han var byggare i sitt förra liv :D Barn älskar honom och kan väl ibland vara lite omilda men han bara sitter där vänligt och låter dem dra lite i hans päls.

Honan är lite mer tillbakadragen och blyg. Men väldigt kelig och snäll mot dem hon litar på.

*bildbomb* Elvis

DSC00168.jpg

DSC00172.jpg

DSC00206.jpg

Donna

DSC00268.jpg

Båda

DSC00248.jpg

DSC00247.jpg

Vi hade en MC, men fick fick ta bort honom för ngr år sedan eftersom han fick njurfel. Världens mysigaste och sociala katt. Älskade att sova i knätt och i sängen vid huvudet. Bet eller revs aldrig.
Som ngn annan skrev lite pratig

Har även en annan katt som kunde vara lite lekfull. Gillade att ligga på lur och anfalla honom men det brydde han sig inte om som tur var (han var mkt större än den andra katten så han skulle ju kunnat göra slut på henne lätt :p)

Dock hade vi honom inte sen han var liten, utan fick honom när han var runt 9-10 år

hej undrar hur många % birma och main coon det finns i henne

undrar om någon vet om en blandras katt ärver utseende ochpersonlighet mest ifrån pappan eller mamman 75% birma pappan och 25 % main coone mamman ?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka