Magplattegjord/lös magplatta

E

EQL

Min häst har det väldigt tight mellan frambenen typ 1,5 dm och han kan inte ha min lösa magplatta för han tycker det känns obehagligt när han "går i" plattan när han går.

Nån som vet någon bra kanske anatomisk magplattegjord/magplatta?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Magplattegjord/lös magplatta

Menar du denna?
gh08bild.jpg

Jättesnygg :d
Svårt och veta vilken färg som passar bäst till sadeln bara :p

Hrm, om du gillar EQL ( :angel: ) har dom en bra. Har en sådan själv. Den är inte anatomisk dock... Jag tycker den är helbra.

Jag hade tagit den som heter brun till din mörkbruna sadel. Jag har själv en sadel i den färgen, så här såg den ut när den var splitter ny:

10953494.jpg

Har den anatomiska gjorden också, i ljusbrun, men inte till den sadeln utan till min andra hoppsadel. Jag och hästen gillar den. Mkt bra om man har häst som är lite känslig att gå emot gjorden.

Japp den är det jag menar. Den är mjuk o fin och sitter väldigt bra!

Ja det verkar ju stämma rätt okej färgmässigt iallafall :)
Men den bilden som jag la in, det är den rödbruna va?

Om han har tajt så kanske det kan passa bättre med de gjordar som har en smal skärning i fram ex. Prestige, eskadron och några till som jag just nu inte kommer på bara för det... :cool:

Ja den på bilden är rödbrun. Den är ju inte smal framtill men den ligger ju lnågot ängre bak så därför går de inte emot den.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 938
Senast: hollypolly
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar