Magomvridning, min fina !

Sv: Magomvridning, min fina !

Vi håller alla tummar och tassar!

Vår mastifftik fick magomvridning, som tur var så kom vi in snabbt så det var bara en liten del av magsäcken som behövdes ta bort, resten av organen klarade sig och hon fick komma hem efter någon dag.
Konvalescensen gick bra och hon fick aldrig nya besvär, hon levde fyra år till innan hon fick somna in pga cancer.
Hennes symtom var egentligen inte särskilt tydliga, matte fick en känsla av att något var på tok precis innan hon skulle gå till jobbet och tittade till hundarna en extra gång, då såg Eira "konstig" ut och tittade sig mot magen som en kolikhäst.
Snabbsamtal till vetten för att tala om att de var på väg och sedan slängde de sig i bilen och åkte. Det tar vanligtvis 10-15 min till Blå Stjärnan hemifrån men jag lovar att det går betydligt fortare med en akut sjuk hund!

Hej och tack för allt stöd.
Min Fighter är nu hemma, hämtade honom idag vid lunchtid.
Han har gått ner en hel del i vikt och ser rent anskrämlig ut, men han lever iaf.

Han har helt sjukt stora blåmärken och är väldigt väldigt öm.

Jag ska försöka ta lite bilder när han tillåter det.

//Ylva & Fighter

Åh, vad skönt att han är hemma!
Det är måste vara en rejäl pärs för hela kroppen med en magomvridning, inte konstigt att han är påverkad:(. Hoppas att han kryar på sig nu då *håller tummarna*!

Han förlorade så mycket blod så dom hade gett han nytt. :bow: till blodgivare !

Vad underbart skönt att läsa att han är hemma! Hoppas resten av konvalescensen går kanonbra med!

Ang citatet ovan, så det är jättekul att läsa sådant, just när det där donerade blodet verkligen räddar liv (även om ju idealet eg skulle vara att det aldrig behövdes), jag har ju blodgivarhund.

Ja, blodet räddade verkligen hans liv.
Utan transfusionen hade han inte klarat sig då han hade förlorat så mycket.

Jag är verkligen evigt tacksam och hoppas att alla med hundar som passar in som blodgivare börjar ge, jag har haft tanken själv men min yngre går på medicin själv så han får ju inte av förklarliga skäl.

Så all eloge till er med blodgivarhundar och framförallt till givaren själv !
:love::love:

KL

En uppdatering (bilder kommer ikväll).

I lördags när jag hämtade honom så var han ju väldigt däven, ville inte röra sig, fick tvinga ut honom och kissa. Aptiten var sådär.

Igår var det en helt annan hund som vaknade, pigg för att vara så nära inpå operationen, MYCKET aptit, gick runt lite själv i huset och stod upp i säkert 10-15 min i sträck.
Igår kväll tog han sina första travsteg och viftade lätt på svansen, jag började gråta såklart. Det kändes som att det var första tecknet på att han verkligen kommer bli samma gamla hund igen!

:banana::banana::banana:

Åh, så skön läsning att han är på benen och mår bättre!:love: Heja, heja! Hoppas att han snart är sitt vanliga jag igen med aptit och energi.

Bättre sent än aldrig, här kommer bilder.

Tagen förra vintern (hade ingen bättre som visade hull)
32375188.jpg
[/url][/IMG]

Tagen 12 dagar efter OP

Idag 26 dagar efter OP är min pojk pigg & glad igen, äter som han ska och hoppar och studsar.
Ett par veckor till sen får vi börja träna upp honom till sitt gamla jag igen !

Tack för ert stöd !

:love:

Liten plutt, som han såg ut! =/

Skönt att det vänt och att han är på väg mot sitt eget fina jag igen! På den övre bilden är han väldigt fin! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 093
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Under det senaste 8 månaderna har jag haft möjlighet att ta del av min bror och hans sambo och deras sons vardag och är även faster åt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 173
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 152
Senast: Otter
·
Övr. Hund Hej! Vi har efter mycket funderande och övervägande kommit fram till att det är en hund som saknas i våran familj;). Nu står vi här med...
2
Svar
26
· Visningar
5 057
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka