magnetprodukter?

Freeride

Trådstartare
Kom in på funderingar runt magnetprodukter när jag läste BoT-tråden.
Någon som använder magneter på sig själv?
Jag tycker BoT ger en rätt liten effekt på min värk, men använder nackkrage o tröja nästan dagligen och har även täcken o bandage till hästen, däremot magneter har jag bara provat en gång, och jag tyckte att det gav en större effekt?
 
Sv: magnetprodukter?

BoT är ju inget hokuspokus, det är bara värme. Ett material som bättre behåller den värme du själv alstrar helt enkelt.

När jag sist försökte hitta riktiga resultat av tester med magnetprodukter hittade jag noll och inget. I alla fall fanns inget seriöst underlag då. Men placeboeffekten kan ju göra sitt till, och huvudsaken är ju att den som använder produkten känner sig hjälpt. Om värken försvinner av inbillning eller effekt kan ju vara strunt samma. Huvudsaken är att den försvinner.
 
Sv: magnetprodukter?

Jag har en hel del Bot grejer mest eftersom jag tycker att det är bra kvalitet och grejer som håller formen bra men också att dom värmer. Det är inga mirakelprodukter men lite värme ger dom och tycker det ger bra effekt på speciellt stela muskler. Har bara haft någon människa på en mässa som försökt sälja magnetprodkter till mig med motiveringen att magneter ökar blodcirkulationen eftersom blod innehåller järn som är magnetiskt. Jag påpekade då lite fint att "nej blod är inte magnetiskt" och då hade människan slut på försäljningsargument så jag blev inte speciellt intresserad eftersom jag inte ser riktigt hur det ska fungera utan bara anledningar till att det inte skulle fungera.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 829
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 828
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 193
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp