magnetbehandling..

Min nordis-kille har en gammal skada i h has som försämrar cirkulationen i hela bakbenet. Nu vet jag ju inte vilken slags magnet-behandling du syftar på men jag har testat vad som kan beskrivas som två olika. Den första gjorde en equiterapeut. Hon körde med magnetfälts-behandling. Då var han relativt ny-skadad och hade stått och hållit upp det skadade benet ett bra tag för att avlasta det. Efter en 20 min behandling stod han och stöttade på det igen och verkade bra mkt lyckligare. Andra gången var för bara ngn dag sedan. En Bio-Light-terapeut kom ut och när jag nämnde den förra behandlingen fick han en idé och satte därefter fast en magnet runt Barrets kota. Före och efter-bilder visade tydlig skillnad. Efter magneten var cirkulationen mkt bättre. Så jag tycker det funkar bra. Men jag kan inte säga om det är långvarig effekt eller ej. Nsv är ju rätt hårdföra typer så han visar inte vad han själv anser vara en småsak. Men han verkar må bara finfint och magneten har iaf inte gjort ngn skada. :bump:

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka