Magnesium mot magsår?

orcide

Trådstartare
Har nån hört talas om det ??
Isf vart får man tag på sånt o vad heter det mera exakt?

Sv: Magnesium mot magsår?

jepp, det har jag också hört talas om... fick också höra att krubbitning kan bero på magsår och har därför gett min häst magnesium. Köpte en burk på lantmännen, stod "magnesium" på burken, men har märkte inte nån skillnad på hästen när jag gav det...

jag har inte hört att man ska ha magnesuim till magsår men du kan köpa det på Granngårn bland annat.
Magnesium är annars bra för ston om de brunstar mm.

Hej. Det jag har hört är bra mot magsår är annars Aloe Vera. En juice som kan blandas i fodret. Är bra för både människor o djur. Hjälper både mage tarmar o hästarna brukar få bättre aptit. Finns ju massor att välja på men det är vad jag hört o faktiskt tror på. Vet däremot inte om magnesium, tyvärr..

En riktig magsårsmedicin är annars Pronutrin.
Även bra för dåliga/känsliga magar.
Efter att ha gett min häst en kur på knappa två veckor så har hon varit kanonfin i magen hela tiden! :bow:

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: screen
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar