Elin_B

Trådstartare
Har en liten fråga...

Min 5åring har en exremt pratglad mage... :crazy: Den låter HELA tiden.. Om man står och ryktar/mockar eller bara pysslar med honom så hör man det som ett dovt åskmuller. Är det något jag bör oroa mig över? Har aldrig varit med om något liknande. Det är ljudligt och som sagt var, konstant.

I övrigt verkar han må bra. Normal avföring o inget märkligt. Han äter normalt och har en väl avvägd kost. Han går ute halva dagarna och tränas 5 dagar/vecka.

Ska tillägga att detta alltid har varit såhär. Har haft honom i ett år nu...

Senast ändrad:
Sv: Magljud

Det är normalt att det bullrar där inne. Så länge träcken är normal och din häst mår bra för övrigt har duinget att oroa dig över :)

Sedan finns det gaskolik och då bullrar det utav tusan! Tror nog att lagom är bäst även vad gäller buller.

mm men skulle ju kanske kunna vara något sånt då det låter så himla mycket. det är verkligen så att man tänker på det... men han verkar ju som sagt inte må dåligt... =/

Menar du att det hörs på håll?

min ena hade så vid ett kolikanfall- troligen av bandmask- apropå artikeln om detta i Ridsport.

Tror att det krävs ett ganska stort sådant parasittryck för att kolik ska uppstå.

Samma "problem" har jag. Min han mullrar och dånar. Så folk som är i stallet påpekar det. "Jösses vad han låter . Ska dom låta så?"

Min har ju varit väldigt sjuk. Fick lever och gallgångs inflamation.
Nu drar han upp magen ofta ser ut som en vinthund. Och låter och sen får han några bulor på vänster sida.
Men alla som tittat på han säger nej då ingen fara det är normalt. Men jag har varken hört eller sett något liknande.
Undrar gör jag.:crazy:

på håll o håll.. asså.. om jag står ett par-tre meter ifrån o mockar elle rså o det är tyst i övrigt så hörs det absolut. står jag och borstar blir jag nästan rädd... skickade in träck på analys o han var clean... kanske bara är sån han är då =/

Min Labb. ass berättade aldrig ( på 8 år) att bandmask är svårt att se i träcken.
hon kunde då se 7 st- vilket innebar mkt bandmask. blev arg o tyckte att hon kunde ha berättat det för mig.
har aldrig haft det sen dess- kolik alltså- ej heller dessa höga tarmljud.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 282
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 467
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag blir såååå frustrerad och förvirrad. Var på ett SIP-möte idag med lite olika personer från olika ställen. En av dom var min...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 601
Senast: Sigrid
·
Gnägg Sålde min häst som jag haft i 12,5 år i vintras. Han hade stått på ridskolan ett tag där jag tyckte de va inne alldeles för mycket och...
Svar
3
· Visningar
1 590
Senast: Minimys86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka