magknip av mjölksyrabakterier?

ameo

Trådstartare
Moderator
Det händer nån gång ibland att min mage inte fungerar riktigt som den ska (oftast pga läkemedelsbiverkning) och jag har då vid några tillfällen provat att ta mjölksyrebakterier (Lactocare).
Häromdagen tog jag en sådan kapsel och sen dess (2 dygn) har jag haft världens magknip - vilket just nu är mer olämpligt än annars, då jag ska försöka köra lastbil på heltid. :(
När jag tänker efter så har typ samma hänt tidigare också.

Är det någon som har någon bra förklaring på varför jag får magknip av mjölksyrebakterier? Är det "normalt" att reagera så eller ska jag gissa på att jag inte tål dem?
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

ingen med liknande erfarenhet?
(bättre i magen men inte bra än - efter EN kapsel... :mad: den sista...)
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Jag har testat Probi, vet inte om det är rikgtigt samma sak, men efter två dagar pajade magen och jag fick muskelvärk överallt. Misstänker att det kanske var nån slags spår av gluten i kapslarna eftersom jag reagerade så konstigt på dem (har celiaki), men jag vet inte faktiskt. Det SKA inte vara det enligt innehållet iaf.

Jag har inte heller nån större lust att testa igen måste jag säga... :/
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Min pappa drack Proviva - EN gång - och gör aldrig om det... Han fick världens magknip på natten sedan, och han brukar i stort sett ha plåtmage. Blir aldrig sjuk på semestrar utomlands eller dylikt. Men antagligen tålde han inte det som mångas magar mår jättebra av.
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Har jag helt fel om jag har fått för mig att du är känslig mot mjölk? För om det är så, så kan det vara laktosen som ställer till det för dig. Jag tror inte att det är själva bakterien du inte tål utan dess hjälpämnen.
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Jag har fått problem av vissa sorter med vansinnigt magknip medan andra går bra. Proviva (dvs Probi mage) kapslar fungerar dock jättebra.
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Har jag helt fel om jag har fått för mig att du är känslig mot mjölk? För om det är så, så kan det vara laktosen som ställer till det för dig. Jag tror inte att det är själva bakterien du inte tål utan dess hjälpämnen.
jag har inga problem med mjölk, du blandar nog ihop mig med någon annan
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

hade det ju kanske varit :D
fast det är en liten tankevurpa, för mjölksyrebakterier är något helt annat än laktos. Kapslarna jag tagit innehåller ingen laktos alls och de övriga hjälpämnena är inget jag normalt brukar reagera på. (jag tar ju en hel del medikamenter...)
 
Sv: magknip av mjölksyrabakterier?

Har jag helt fel om jag har fått för mig att du är känslig mot mjölk? För om det är så, så kan det vara laktosen som ställer till det för dig. Jag tror inte att det är själva bakterien du inte tål utan dess hjälpämnen.

mjölksyra har väl inget att göra med möjk...

ts - har du även problem med inlagda grönsaker osv? Har Du magknip kanske Losec/omeprazol fungerar? Det brukar iaf jag ta :-)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 091
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp