Sv: Magert Marvsin, Vad ska jag göra ?
Jag vet inte så mycket om marsvin, men det är så med mina kaniner med. Eller, ja ungefär iallafall. Mina kaniner är ungefär 7 månader gamla och de är syskon. Nova är större än Molly och det har hon alltid varit. De äter lika mycket och rör sig lika mycket. Men det är väl egentligen mer att hon är mer storväxt, för Molly är inte smal. Eller båda är normalt byggda.
Har de alltid varit olika smala, eller är det något du har märkt nu?
Jag funderar lite.. det kan inte vara något problem med tänderna? För om tänderna blir för långa kan de böja sig och marsvinet kan ha svårt att äta riktigt. Men han äter riktigt eller? Annars, om det är så att de alltid varit olika smala, kanske de bara är så? Är de samma ras? Är han frisk och pigg och så? Inga sjukdoms-symptom?
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan vara.. Det är nog bättre att någon av bukes marsvinsexperter får svara, men jag ville iallafall försöka svara!
Förresten, det har inte med det här att göra. Men jag hade marsvin för ganska många år sedan, och då läste vi lite böcker om dem. Jag reagerade på att du skrev "när jag badar honom" för enligt boken ska man aldrig bada/duscha ett marsvin. Men jag kanske kommer ihåg fel, det var trots allt ett bra tag sen jag hade marsvin.
Hoppas någon annan kan ge dig ett bättre svar.
Oj, så långt det blev
.