mager och lång päls, mask?

Ämelie

Trådstartare
Har lite problem med min häst. Trots att sommaren börjat närma sig är hon fortfarande långhårig, är dassig i pälsen och mager. Hon har aldrig varit speciellt fin i hullet sedan hon ko, men upplever att hon gått ner ännu mer nu i slutet :crazy: Vi misstänker mask och idag är hon avmaskad. Hur längre dröjer det innan man kan se någon förbättring om det nu skulle vara mask?
Hade tänkt göra "kolla masken" som det kallas, men alla hästar i stallet skule avmaskas så då tog vi min också eftersom det bör göras samtidigt. Kan man göra "kolla masken" nu efter hon är avmaskad eller bör jag vänta ett tag?

Om det inte är mask, vad kan det då vara?

Hästen är 4år går på lösdrift och är pigg som en mört, allmäntillståndet är inte nedsatt på något sätt.

(Ska rådfråga med en veterinär, men veterinär statioen är stängd nu under helgen)

Sv: mager och lång päls, mask?

Vad avmaskade du med?

En 3 åring med bandmask som visade lika symptom som din syntes det skillnad på efter en knapp vecka bara.

Sv: mager och lång päls, mask?

ok bra att höra hur länge det kan gå innan man kan se resultat :)

vet inte om det var bannmint eller ivomec denna gång, ska höra med stallägaren som avmaskade.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 540
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 314
Senast: hoppsann
·
Hästvård Vi brukar två gånger om året göra ett kolla-masken prov på våra hästar. Oavsett om det bara visar på maskangrepp på 2-3 av våra 6 hästar...
2
Svar
38
· Visningar
3 248
Hästvård Jag har en Welsh cob - Dponny som jag haft i ca 1år. När jag köpte henne så var hon inte i det bästa skicket muskelfattig & svankig -...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31