Mager katt

Sv: Mager katt

Usch vad tråkigt :( Att stallmänniskor som är så noga med sina hästar (och ofta hundar) kan strunta så fullkomligt i en katt gör mig så ledsen :(

Ja, fattar inte att man har samvete.. Men det är klart, just den här katten ville de väl egentligen aldrig ha. De andra två stallkatterna är mycket mer omtyckta (och så äckligt sociala att de klättrar upp på en när man kommer ut i stallet).
Spinken, Cicci som vi kallar henne nu, har kissat inne och lite sånt och inte stått speciellt högt i rankingen bland djuren..
Här har hon inte kissat inne en enda gång (jo, en gång, men det var sambons fel. Han hade petat igen dörren till rummet med kattlådorna och Cicci kunde inte öppna själv).
Suck, jag vet inte vad jag ska göra..
Pratade med veterinär i morse och hon höll med mig i att katten förmodligen inte kommer klara att sövas. Och i och med att hon inte är försäkrad, ingen vet riktigt hur gammal hon är, om hon ens är frisk och hur tandstatusen är.. Det är väldigt mycket som talar för en avlivning.

Och bara för att jag sa att hon inte kissat inne satte hon sig på mitt nyinköpta ullgarn som låg i hallen :meh: Äsch, det går att tvätta!

Usch vad synd, ni låter ju verkligen som några som kan ta hand om henne på rätt sätt :(
Bara undrar om man kan, om ni vill förstås, försöka att söva ned henne (för det gör man väl även vid avlivning?) och se hur det går innan man bestämmer sig för att operera eller avliva..?

Tillägg: Fast nu ser jag att det har gått ett par dagar sedan sist, hur går det med henne?

Hon ska avlivas idag, kvart i nio :cry:

Det blev bättre ett tag, hon gick upp i vikt och piggnade till ordentligt. Men senaste två tre dagarna har hon börjat äta mindre och mindre, ville inte äta alls varken igår kväll eller i morse. Tittade på tänderna i morses, det såg ännu sämre ut.
När hon skulle hoppa ner från sängen i morse tappade hon balansen med bakdelen och blev väldigt vinglig. Misstänker att hon har väldigt ont.
Det har dessutom börjat växa något slags ödem på magen på henne, blivit som en vätskefylld påse.

Så jag ringde och pratade med veterinären och bokade in en avlivning. Tror det är bäst så, så slipper hon ha ont mer. Det är sjukt jobbigt men jag tror ändå det är det bästa.

Fina, fina Cissi :cry:

Så tråkigt :( Men som den djurmänniska du är så gjorde du iallafall ditt bästa för att hon skulle må bra och ibland får man nöja sig med att få ha gett djuret den kärlek man kunde under den lilla tiden man fick tillsammans.

Tröstkramar

Tycker också att du har gjort helt rätt och att du har gett henne en värdigt och fint avslut. Du har gjort en liten katt lycklig under hennes sista tid, och det är värt mycket!

Kan bara hålla med Cornelia. Du har gjort allt du kan och det innefattar även beslutet om att det inte går längre.
Med Ödem och allt låter det som om gumman är mycket sjuk. Påminner om min gammel katt när hon fick canser. Men du har gjort allt du kan.
Varma kramar och vi vet att det väntar en alldeles egen varm och go korg med ullgarns filt till henne på andra sidan.

Tack allihop

Det gick väldigt lugnt och smidigt, bra veterinär.
Känns bra att veta att hon inte lider mer men det är lite tomt ändå..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen) Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)...
Svar
2
· Visningar
438
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 061
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo. Igår kväll kom han äntligen hem, jag har...
Svar
14
· Visningar
2 121
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama