Magen har krympt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
I

Insanity

Det är ca 60 dagar kvar till beräknad fölning och jag tycker magen har krympt.
Tidigare såg hon ut som en hängbukssvin ungefär, men nu tycker jag magen liksom dragit upp sig.

Är det vanligt att det blir såhär mot slutet?

Sv: Magen har krympt

Nej jag tycker nog inte att det är normalt. De flesta ston brukar bli större för varje månad som går. Däremot kan de ändra form eftersom fölet ändrar läge i stoets buk, men det brukar vara ännu senare i dräktigheten.

Sv: Magen har krympt

Jag är inte direkt orolig för fölet lever loppan där inne i magen, men tidigare hängde magen verkligen, nu är den mer uppdragen.
Iofs tror jag hon blivit tjockare runt om hela sig, men iom att magen inte hänger lika mycket så ser den ju mindre ut.

Jag ska se om jag kan ordna bilder.. har problem med att föra över bilder till datorn just nu..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 804
Senast: Stinaelin
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
718
Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: lennox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka