Magen gråter

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kakao

Det känns konstigt och obehagligt i magen, förmodligen livmodern. :cry:
Jag kan nästan känna skrapandet inne i mig, och obehaget som tomheten skapar... Det har ju gått en och en halv vecka, men först nu börjar det kännas konstigt i magen.
Blir nästan illamående när jag tänker på vad det är som orsakat obehagskänslorna.. att någon varit inne och rotat runt med verktyg i min livmoder... :cry:

vet inte varför jag skrev denna tråd, kände mig lite ynklig helt enkelt...
 
Sv: Magen gråter

Det är klart att man får en reaktion när man gått igenom en abort. Men efter vad du delat med dig i tidigare trådar tror jag magvärken hade varit värre om du hade tagit ett annat beslut.
Du är fortfarande ung och fertil och nästa gång du har en bebis i magen hoppas och tror jag att du bara kan glädjas och längta. Personligen tycker jag att alla barn förtjänar att vara efterlängtade, det gör glädjen större. Stor kram från mig.
 
Sv: Magen gråter

Tröstkramar, det blir bättre med tiden. Men du har all rätt att sörja, inget lätt beslut och ingen lätt handling.
 
Sv: Magen gråter

Det finns böcker på biblioteket att läsa, om hur det är efte en abort. Blev insperierad av din förra tråd och lånade noken "en tid för läkedom " somhandlar om just tiden efter en abort Har dock inte hunnit läsa den än.
Jag kan lläsa den idag å se om jag kan rekommendera den?

(jag har ej själv genomgått en abort)
 
Sv: Magen gråter

Efter vad jag läst här på buke så gjorde du det som var rätt för dig. Men även om det var rätt beslut så har du rätt att känna sorg över vad som kunde ha varit och tomheten inom dig. Stor kram till dig!

Jenny
 
Sv: Magen gråter

*kl*

tack allihopa.. känns lite bättre idag... och rent psykiskt mår jag faktiskt bra, det är mest kroppen som tagit stryk av alltihop... Både stressen och ångesten innan, och så själva ingreppet.. Så efter denna tids plågor, när allt var över, så kom förmodligen allting på en gång. Har tagit lite semester nu för att återhämta mig, för jag går bara runt med huvudvärk konstant nu...
men psykiskt känner jag mig bättre än jag hade trott...

Men jag läser gärna den där boken, escodobe!
Det kan var spännande! Min mamma är fd. frilansjournalist och författare, och hon och jag har funderingar på att skriva en bok om abort, då det alltid har varit ett väldigt stort och viktigt ämne för oss...
 
Sv: Magen gråter

SKumläste lite i den, den är lättläst och kan nog vara en bra hjälp för att hantera sorgen,OM man mår dåligt av en abort(boken missar att det inte ÄR alla som mår dåligt) det fanns lite olika tips,självskattningstester osv
Däremot stördes jag, som övertygad ateist lite av flera referenser till gud(i den kristna betydelsen)
Men kan överse med sådant(vilket jag har svårt för) så kan jag nog rekommendera den.
 
Sv: Magen gråter

hehe, ja jag är också väldigt oreligiös... men det kan ju alltid vara intressant att läsa, även om jag som sagt inte mår så himla dåligt psykiskt. Dock tycker jag fortfarande att det är ett intressant ämne, så jag ska nog leta upp den där boken ändå =)
Tack för tipset!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 851
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 092
Senast: Tjholahopp
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 772
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 719
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp