Mag och tarm Balans

ino_124

Trådstartare
Min häst har fått en knöl och lite mindre "prickar" lite övarallt som Veterinären tror har att göra med fodret och magen. Just nu har hon ett bra hö och har en uträknad foderstat som fungerar bra, men tidigare i höstas hade vi ett hö med dåliga värden, så antagligen är det de som har varit dåligt för hennes mage.

Vet. tyckte jag skulle ge något Mag och tarm balans tillskott, så satt jag och tittade igår och betämde mig att köpa Eclipse(?) vad den nu hette. Men så finns inte den kvar såklart. Så nu behöver jag tips på något seriöst, välprovat tillskott som är bra för magen. Inte Kraffts MagTarm.

Sv: Mag och tarm Balans

Har provat de mesta till våran häst med mag och tarm störningar under vinterhalvåret. Det som fungerat bäst är microbalans -men tyvärr så har den utgått . Annars så tycker jag att Fiberplexen fungerat ganska bra .

Microbalans köpte jag senast igår (och då plockade personalen upp den ur låda precis kommen från leverantören) så den verkar inte ha utgått, de nämnde inte heller något om det.

Som gylle säger har den inte alls utgått, däremot får man som återförsäljare inte längre säga att den är till hästar utan den säljs till människor (ännu en EU-regel...). Sen att den som köper de ger de till hästar är helt ok!
Använder de själva till en häst med krasslig mage, kombinerat med Fiberplex, och de har funkar kanon!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 603
Senast: caradan
·
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 792
Senast: svea
·
Foder & Strö Fundering. Har två minisar här hemma. Båda är lösa i magen. Detta pga grovfodert. De går på fri tillgång och det är plastat hö. Den...
Svar
17
· Visningar
1 478
Senast: MaRomer
·
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 550
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka