- Svar: 25
- Visningar: 3 067
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutsätter du att alla andra är så korkade som AK, eller vad är det frågan om ?
Man har inte som hästägare behövt skriva på sådana här avtal varken före eller efter TR´s dom så AK har inte räddat någon överhuvudtaget.
Ja jag hoppas också att överklagan gå igenom Om nu hovrätten tar upp den.
Varför skulle skattemyndigheten kräva att man kan separatredovisa kostnaden för varje häst? Du försöker bara kasta ovidkommande skit på Lundbäcks!
PL
Som jag uppfattade det var hon glad över och nöjd med att TR faktiskt fastslog och tydligt påtalade att avtalet var oskäligt.
Till PeterL; jag satsar på att hästen inte säljs. En av orsakerna till att ägaren stämde Lundbäcks var att hon ville få säga upp avtalet och få hem sin häst igen. Dessutom har hästen har inte särskilt lång tid kvar på tävlingsbanan. Däremot har hon ett stort avelsvärde.
Hur kan A. vara glad och nöjd över det?, särskilt som man som du tror att hästen inte ska säljas.
Vad vinner A. på det isf?, tror inte någon går till rättegång, lägger ut en massa pengar( och om det är något A. har menat sig ha ont om så är det pengar)på att få det skriftligt att TR tycker avtalet och även avtalstiden är oskäliga- men inte ändrar något som förändrar situationen, om nu inte hästen säljs.
Klart som sjutton att utomstående tolkar A´s förnöjsamhet över domen med att hästen ska säljas, vad har hon annars att vara nöjd över?
Hoppas verkligen att överklagan går igenom!
Hon ville få tillbaka sin häst! Och hon sparar nog en hel del pengar på att slippa betala försäkring+annat på hästen.