Sv: Madick hos Jos Lansink
*KL*
Jag tror inte hon säljer i dagsläget... Hon har ju 2 år att vänta väl (enl kontraktet ? för annars får ju Lundbäckarna 50% av försäljningssumman ?) Nä jag tror hon letar leasing avtal... För att få in pengar utan att behöva betala en krona till Lundbäckarna...
Och där e nog Jos Lansink en bra början. Och gillar de hästen där nere kommer nog embryotransfer att tas upp med AK med troligtvis rabatterade alternativ... Där nere i "övriga hästeuropa" finns ju väldigt "rika" och investerande hästintressanter på ett hel annat plan än "gnidna" tävlingsryttare i sverige.
Jag vet att många tycker att AK ska skylla sej själv men jag TROR (jag har ingen som helst inblick i den affären mer än att jag lixom många har läst kontraktet när det fanns till beskådan) att hon blev lovad betydligt bättre kontrakt och sen skrev under ett där alla "guld å gröna skogar" inte va inskrivna för de hade de ju kommit överrens om... Så när hästen sen blev riktigt bra så "glömdes" de muntliga "guld å gröna skogarna" bort... Så e de ju oavsett vad man gör...