Madick hos Jos Lansink

Sv: Madick hos Jos Lansink

*KL*

Jag tror inte hon säljer i dagsläget... Hon har ju 2 år att vänta väl (enl kontraktet ? för annars får ju Lundbäckarna 50% av försäljningssumman ?) Nä jag tror hon letar leasing avtal... För att få in pengar utan att behöva betala en krona till Lundbäckarna...
Och där e nog Jos Lansink en bra början. Och gillar de hästen där nere kommer nog embryotransfer att tas upp med AK med troligtvis rabatterade alternativ... Där nere i "övriga hästeuropa" finns ju väldigt "rika" och investerande hästintressanter på ett hel annat plan än "gnidna" tävlingsryttare i sverige.

Jag vet att många tycker att AK ska skylla sej själv men jag TROR (jag har ingen som helst inblick i den affären mer än att jag lixom många har läst kontraktet när det fanns till beskådan) att hon blev lovad betydligt bättre kontrakt och sen skrev under ett där alla "guld å gröna skogar" inte va inskrivna för de hade de ju kommit överrens om... Så när hästen sen blev riktigt bra så "glömdes" de muntliga "guld å gröna skogarna" bort... Så e de ju oavsett vad man gör...

Spännande! :)
Få se om ägaren tänkt sälja eller om hon vill ha upp avelsvärdet.
Blir allafall kul att se hästen på tävlingsbanorna igen!

Synd allafall att ytterligare en bra hopphäst försvinner ur Sverige...

Och jag tror som du :)

Ska bli väldigt spännande att se hur det blir med henne, vem vet kanske ser vi Jos med Madick i världscupen nästa år?
Säga vad man vill, men nog är Jos mer välkänd ute i Europa än vad HL är, så avkommorna skulle ju isf bli mer lättsålda utomlands. Är väl inte varje dag en häst av den här kalibern ute på leasingmarknaden heller, vet inte hurdant skick hon är i men hon har ju bevisligen kapacitet till dom största klasserna.

Men hade det inte varit perfekt med embryotransfer nu då?

Jo, men om hästen går bra med Lansink är avkommerna mer eftertarktede. Ingen av oss vet hur hennes ekonomi ser ut. Det här är en helt "vanlig" människa som fått fram en topphäst, inget stort stuteri med sponsorer och miljoner. Någon skrev låna 200 000 och fixa embyrotransfer, hur många kan bara låna 200000 sådär? Och rättegångarna har inte varit billiga.

Jag hoppas det blir många fina avkommer på Madick som ärver mammas egenskaper.

KL För det första HAR Madick redan visat vad hon går för, tror inte alls hon behöver "uppdatera" framgångarna för att avkommorna skulle bli eftertraktade.

Jos är ju superskicklig men...tror som någon sa här att det är någon yngre ryttare med big bucks (läs USD) som leasar henne. Under tiden tas det embryo.. spännande!!

Önskar jag varit en fluga på AK´s vägg! :D

Senast ändrad:

Där håller jag med dig, tänk att få vara en fluga på Anettes vägg! :D

Men om det är så att ägaren leasar ut hästen för rejäla summor så var det ju ett grymt smart drag! Hon får rejäla pengar men slipper dela med sig till Lundbäcks! Oavsett vem man tycker har rätt (Lundbäcks eller Anette) i den här soppan så tycker jag att Anette var smart som fick till det så här med sin häst! Man är ju sig själv närmast, så varför skulle denna hästägare vara sämre? :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar