Madick hos Jos Lansink

Sv: Madick hos Jos Lansink

Knappast så att de svenska ryttarna inte tycker att hästen är bra nog, snarare vill de inte gå igenom samma resa som Lundbäcks har gjort.

Varför skulle de det? Ibland är det så konstiga kommentarer här..

Hästen är 15 o ska det vara värt att köpa och tävla skall det ju vara en rik yngre ryttare på just en sån häst. Jos förmedlar nog henne.

Det är väl klart att Jos förmedlar henne. Men vi har ju ett antal unga ryttare med pengar bakom sig i Sverige också så det handlar knappast om att hästen inte är bra nog...

Men det är ju extremt ovanligt att en häst av Madicks kaliber säljs inom Sverige. Jag kan inte komma på en enda faktiskt.

Det står ju faktiskt "överta", inte att hon ska säljas. Det tolkar jag som om någon ska rida henne, men att AK ska stå kvar som ägare.

vet ingen som köper en sån gammal häst i sverige för så mkt pengar..det finns bra 11 åringar. Antagligen för sent att gå upp på WC nivå om hon ej har extremt duktig ryttare på ryggen snarast..( ingen lång man heler antagligen)

Meredith hade kanske passat henne men hon har ju en annorlunda utbsystem o hennes hästar går väldigt mkt framför skänkeln..

man bråkar ej om pengar i så många år o sedan bet dessa rättegångskostander med en sköterskelön...o sen ej säljer..

det vore ju väldigt märkligt!

Ja men vem vet hur människan tänker :confused: Hur blev det, tas fallet upp i HD?? Hon kanske inte vill ge Helena 50% av försäljningsvärdet men ändå vill att hästen skall tävla.

HD skall ta upp viktiga fall så det tror jag ej..

Ja hon är nog inte så konstig o annorlunda än andra!

Tror däremot att människor njuter av att tycka ngt om alla de parter som är inblandade. Äckligt!

Ja så till skillnad från dig tycker jag inte att det är ett dugg konstigt om Jos Lansink eller någon annan övertar ritten på hästen och Anette står kvar som ägare.

Kanske för att det är jäkligt dyrt.. Man kommer inte långt på en Uska lön.

Hoppas vi får se hästen på tävlingsbanorna igen. Hela historien är så tråkig och jobbig, det vore kul att få se "bara hästen" utan att tänka på allt käbbel.

Men SÅ dyrt är det inte.... ta ett lån på 200 papp och gör några försök? Borde räcka till 5-10 försök gissar jag. Det skulle jag ha gjort alla dar i veckan!

Ja så till skillnad från dig tycker jag inte att det är ett dugg konstigt om Jos Lansink eller någon annan övertar ritten på hästen och Anette står kvar som ägare.

Håller med.

Jag tror att hon vill ha ut hästen under ny ryttare något år, få upp intresset för avkommer och sen låta stoet gå i avel.

Med en sådan häst hade jag nog gjort vad jag kunde för att flusha några ägg..... Visst, det är inte som i USA där man gör embryotransfer mer lättvindigt men är det någon gång man ska göra det är det väl om man sitter på ett sto som Madick, och som börjar bli till åren och som man vill ska fortsätta tävla. Det lär man nog tjäna på...

Senast ändrad:

Håller med.

Jag tror att hon vill ha ut hästen under ny ryttare något år, få upp intresset för avkommer och sen låta stoet gå i avel.

Men hade det inte varit perfekt med embryotransfer nu då?

Fast vi vet ju inte.... hon kanske redan har tagit ut ägg.... hoppas det! Och att hästen går bra nåt år, då sitter hon på en förmögenhet sen förutsatt att det tar sig :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar