Mack Lobell

Indyhope

Trådstartare
Ja, vad tycker ni egentligen om honom som avelshingst? Har under årens lopp funderat lite på vad jag tycker om honom egentligen. Jag tycker nog egentligen inte att han är värd utmärkelsen "Elithingst" (nu får jag väl på pälsen för det), men visst har han lämnat många bra hästar (och avelshingstar).

Å andra sidan har jag sett väldigt många vackra hästar efter honom och jag åkte upp till Elitauktionen förra året enbart för att köpa en herre efter honom (fast jag fick ge mig i nästsista budet).

Personligen tycker jag att fölavgiften är lite för hög för honom nuförtiden. Skulle hellre välja Lindy Lane eller Pine Chip för nästan samma pengar.

Ja, vad tycker ni? Är han värd att kallas Elithingst eller inte?

Sv: Mack Lobell

Ja, det tycker jag nog. Han har 30 miljonärer på 394 svenskfödda avkommor. 24 av dem är 3 år eller yngre. Det är bra även om han fått fina ston.

Jag hade inte valt honom för han fungerar bara på fribetäckning och får dåligt dräktigt Jag tycker också det finns intressantare hingstar för de pengarna, t ex Love You :d :D

jag skulle nog hellre köpa en märr som är efter mack lobell och betäcka med nån bra hingst (om man hade nåt i plånboken :angel: ) för han lämnar ju bra som morfar oxå så då kan man ta nån kanonhingst och kanske få en riktig superstjärna till avkomma :D *drömmer mig bort* :p

Han är en hingst man inte "tror" lämnar bra, men med facit så gör han det...har haft en hel del av hans avkommor och det som märks att han är far är att samtliga har "ideer"...tjuriga, envisa och rent av istadiga ( som han själv :D ) Man ska nog helst kunna "läsa" hans avkommor bra för att få ut alla kapacitet..T ex att han inte vill gå på "Dolly", han ratar vissa ston för han tycker helt enkelt inte om dom, och alla kommer väl ihåg när han var ute på banan första gången :rofl:....HAn är en riktig DIVA...... detta nedärver han till de flesta, och kapaciteten då....

Jag hade bl a Mack Action Ås...det var en dam man fick sätta på sig silkesvantarna när man skulle hantera henne, annars kunde man lika gärna bli utsparkad ur boxen :angel:

Aningens off-topic men ändå....

Jag skulle kunna tänka mig en avkomma till Mack Lobell av rent sentimentala skäl.
Bara ha en gå i hagen här utanför och kunna säga: - h*n är efter Mack Lobell. :D

Mack Lobell har gett mig mitt livs absolut största högtidsstunder inom travet, så den dagen han lämnar oss för "Paradise Park" så kommer jag att sjukskriva mig, dra ner persiennerna, kasta bort korken på en flaska whisky och bara kolla Mack Lobell-lopp på tv:n resten av dagen....:love:

Ja, jag vet, det var inte den sortens svar du ville ha, men jag kunde inte låta bli! ;)

Skulle vilja ha en avkomma efter gamle Macken! :) Avgudade honom när jag var yngre. Men priset på honom räcker inte till för min "lilla" plånka :crazy: :devil:

Sitter här o garvar åt Kadabras inlägg!!! :rofl:

Det är ganska kul med en lite mera speciell travare, som bara har ögonen för sin matte.....:angel:

La Viva Mack Lobell!! (om det är fel stavat, så ber jag om ursäkt! :angel: )

Har en avkomma efter Mack Lobell .....en underbart snäll , gentleman .
Funkade dock inte inom traven så han skolades snabbt om till ridhäst ; dressyr och hoppning .
Han är lika bildskön som sin pappa ...:banana:

Ja, vad tycker ni egentligen om honom som avelshingst? Har under årens lopp funderat lite på vad jag tycker om honom egentligen. Jag tycker nog egentligen inte att han är värd utmärkelsen "Elithingst" (nu får jag väl på pälsen för det), men visst har han lämnat många bra hästar (och avelshingstar).

Å andra sidan har jag sett väldigt många vackra hästar efter honom och jag åkte upp till Elitauktionen förra året enbart för att köpa en herre efter honom (fast jag fick ge mig i nästsista budet).

Personligen tycker jag att fölavgiften är lite för hög för honom nuförtiden. Skulle hellre välja Lindy Lane eller Pine Chip för nästan samma pengar.

Ja, vad tycker ni? Är han värd att kallas Elithingst eller inte?

Personligen tycker jag att det är en total flopp han har inte lämnat en enda riktigt bra häst i min mening så jag håller med dig fullt ut. Det finns bättre hingstar för bra mycket mindre pengar. Avkommorna är snälla men lite felaktiga i travet i min mening.

Jag tycker inte att han ska vara elithingst!

Dock så får han håret att resa sig på mig varje gång jag ser han lopp fantastisk tävlingshäst!!! :D
O vilken kusk. :D

KL

Lever han fortfarande??? :o

(Ja, jag såg att tråden var gammal, men inte sååå gammal ändå. ;))

Taj, på knappt 400 avkommor har över 30 st tjänat mer än 1 miljon. Det tycker jag är ganska bra procent, faktiskt.

Jag vet inte vad du har för krav, men jag tycker då att flera av dom gott kan kallas "riktigt bra".

http://www.travsport.se/shestinfo?k...r=A&sokKon=A&sokAntal=50&sokMorfar=A&x=39&y=5

Sen att han kanske inte lämnar naturtravare med rättställda framben är väl en annan sak.
Men travet handlar om att vinna lopp och tjäna pengar, och det gör dom, uppenbarligen.

Kommer någon i håg Mack Moose (älgen) Han var efter Macken , Erik Svensson hade honom ett tag ..stor ful och skuttburk men bra. Vi har en donna med Mack lobell som morfar hemma hur ser hon ut ? jo stor och tung och sen, det har man inte väntat sig med Valley Victory som farfar och Mack lobell som morfar, men så blev det.

Macky Boy var/är ju också en jätte men annars brukar dom inte vara så stora...fast iofs inte små heller...fast jag kan ju stolt :love: tillägga att jag har Mackens både bästa och den som är tredje bäst hos mig som konvalecenter ....Mack Action var inte stor..

Vill bara säga att när han vid den tidpunkten blev premierad, och var/är då en sådan fantastisk travare. Fick omdömmet "nöjaktiga rörelser", tycker jag var lite löjligt. Och vad det då kostade i språng, då svimmade man.

Det är vad jag tycker.

Det omdömmet angående rörelserna är hur han travar vid hand och inte för sulky. För en travare har inte travet vid hand någon större betydelse!

Men de körs ju också i vagn, inte travas bara i hand. Jag har sett det i en del omdömmen. Det finns de som inte ens har haft sele på sig. Men det är en annan historia.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka