Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som varit där? Sambon vill åka dit när han fyller jämnt, men jag är mer tveksam. Jag hatar långflyg, värme, promenader och jag bara vägrar att äta ett gulligt marsvin.
Även om marsvin är specialitet så behöver du nog inte äta det.
Jag skulle väldigt gärna åka dit men hatar också långflyg och står inte heller ut med värmen. Men det kanske finns någon period då det inte är lika varmt? Flygresan kommer man ju dock inte undan.. .
Gillar du inte att vandra så kan du åka tåg från Cuzco till Aguas Calientes, och därefter ta bussen upp till Machu Picchu. Vill din partner vandra så kan ni mötas där! Vandringen är jättehäftig men jobbig. Jag gick i juli, det var lagom varmt på dagarna och -10 grader på nätterna där uppe i bergen.
Kom på en sak till om temperaturen; jag reste runt i hela Peru under en julimånad. Resten av landet var också behagligt (typ svensk sommar, lite blåsigare men varma vindar) och det var inte minusgrader på nätterna förutom i bergen och vid Titicacasjön där det generellt var lite lägre temperatur. Däremot var jag i peruanska Amazonas (Puerto Maldonado hette området) och där var det tropisk värme med hög luftfuktighet.
Tack för alla svar! Bristen på syre tror jag inte besvärar mig, jag har varit på Klein Matterhorn och det bekom mig inte det minsta (trots att jag lätt får huvudvärk). Insekter är nog värre, speciellt för sambon som är allergisk mot mygg. Kostnaden är en annan sak jag ryggar för, som hästägare har man tusen andra saker man kan lägga pengar på dock har sambon erbjudit sig att sponsra lite om vi åker. Om någon vet någon bra (eller dålig) researrangör så PM:a gärna
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Foder & Strö Nu vet jag inte exakt, men jag skulle uppskatta deras behov till ca 60 Mj och 360 g smrp vardera, utifrån tabeller. Den ena ponnyn är ny...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.