susu

Trådstartare
Hej! Är det någon som vet hur mycket lysin det ingår i ett kilo av Mustang protein +? Kan det möjligtvis jämföras med likvärdiga fodersorter? T.ex Hippo alfa som har 7.8 g lysin per kg och Krafft groov 125 som har 7 g lysin per kg.
Jag vet att det nog går att räkna ut det genom att se på ingredienserna, men är inte så bra på det..
Hittar ingenstans lysin specifierat, kanske någon kan räkna ut det :)?
Mustang protein+ innehåll:http://www.rsmustang.se/rsfoder/pdf_foder/Mustang-Protein-Pellets.pdf
Tack för hjälpen/ Susu

Sv: Lysin

Det är mycket vete och vete har sämst andel lysin av spannmålen, så spontant tror jag att andelen lysin är sämre i denna produkt än i de andra två du nämner!
Jag skulle inte vilja använda ett foder som består av så mycket vetefodermjöl!

Sv: Lysin

Hej! Det låter ju inte som nåt bra foder för växande hästar. Konstigt att de tillsätter så mycket vete i ett avels/unghästfoder? Tack så mycket för ditt svar :-)

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 560
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 302
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama