Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Insättningen var ingen stor grej. Minns faktiskt inte att jag fick så mycket symptom på något egentligen.Tack för alla svar!! Jag överväger fortfarande om jag ska ta medicinen eller inte.
Hur kändes insättningen av Lyrican för er? Hur fort blev ni toleranta och fick öka dosen?
Fungerar det att använda den som behovsmedicin? Så att man inte blir beroende men ändå kan ha hjälp av den de dagar ångesten är totalt överväldigande?
Angående att de slänger mediciner på en så har jag lyckligtvis inte upplevt det själv. Men då grundar sig mina erfarenheter mestadels på besök för knappt 10 år sedan, så det kan ha ändrats.
Lite off-topic.
Har också lamotrigin av samma anledning som du. Tack och lov för den läkaren som kom på det innan jag var tvungen att prova mig igenom diverse medicincocktails. Fick prova en hög SSRI men det var mestadels innan den läkaren.
Men hur har du det idag? Står du kvar på lamotrigin/något annat eller är du medicinfri?
Jag står kvar på min, och är inte sugen på att sluta. Det var förvisso år sedan min senaste depression som påverkade min arbetsförmåga.
Härligt att det funkar utan.Jag är helt utan medicin idag, på gott och ont. Mår för det mesta bra. Skulle jag börja dippa regelbundet igen skulle jag tveklöst satt in lamotrigin igen och varit försiktig med att sluta.
Har druckit utan problem med dom medicinerna. Undviker dock att dricka när jag mår dåligt och inte känner mig stabil i måendet.@Bapelsin @Gandalf @parellikusken @MissFideli m.fl.
Är det någon av er som druckit alkohol och tagit voxra? Äter även escitalopram.
Mamma fyller år idag och hade kunnat tänka mig ta 1-2 glas vin, om det går.
Har precis börjat äta voxra och inte druckit alkohol på nästan ett år, så vet inte vad jag har att förvänta mig.
@Bapelsin @Gandalf @parellikusken @MissFideli m.fl.
Har precis börjat äta voxra och inte druckit alkohol på nästan ett år, så vet inte vad jag har att förvänta mig.
Jag är inte så förtjust i lyrica, för mig så blev ångesten inget mindre (åt den mot just ångest). Provade högre dos men nej, sen var det jättesvårt att sluta trots att det bara var ca 7mån som jag åt den!Fått pregabalin utskrivet, och ska enligt läkaren börja ta det dagligen nu. Hon nämde i förbifarten att i Sverige är man försiktig med att skriva ut det men i andra länder är det vanligare/vanligt. Hon är själv inte svensk.
Kommer hem och inser att det är samma sak som Lyrica. Och nu vettesjutton om det här är något jag vågar ta? Någon här som har erfarenhet av denna medicin?
Hur blir man av den? Avtrubbad och flummig? Hur snabbt blir man beroende? Har förstått att avtändningen inte är så kul heller, och att många har svårt med det?
Fått pregabalin utskrivet, och ska enligt läkaren börja ta det dagligen nu. Hon nämde i förbifarten att i Sverige är man försiktig med att skriva ut det men i andra länder är det vanligare/vanligt. Hon är själv inte svensk.
Kommer hem och inser att det är samma sak som Lyrica. Och nu vettesjutton om det här är något jag vågar ta? Någon här som har erfarenhet av denna medicin?
Hur blir man av den? Avtrubbad och flummig? Hur snabbt blir man beroende? Har förstått att avtändningen inte är så kul heller, och att många har svårt med det?