Lyckan är en dypöl en....

Apollo

Trådstartare
....en varm sommarkväll.

Doristrffmaj5.jpg

Visst är jag ren och fin matte!

Doristrffmaj.jpg

Nu tar vi ett till dopp!

Matte hade ju inte tänkt sig att tvätta hund 20.30 på kvällen;)
Men kul hade vi:bump:

Sv: Lyckan är en dypöl en....

haha, ojoj!!! :D

men visst är det kul att de hur rena de blir sen? :P

Haha vad glad jag är att jag har två hundar som går vägar runt allt som liknar en vattenpöl och helst ligger i soffan när det kommer minsta duggregn!

Welshen är ju min och den andra hundens matte lovade att nu är dypölen igentorkad jo pyttsan. När det hänt förut har vi gått ner till Mälaren för ett bad men det hans inte med igår.

Haha vad glad jag är att jag har två hundar som går vägar runt allt som liknar en vattenpöl och helst ligger i soffan när det kommer minsta duggregn!

Inte min inte hon lägger sig glatt var som helst. Införskaffade en regnoverall till henne i vintras orkade inte bada hund flera gånger om dan.

HaHa :laugh:du hade det värre här gick pölen bara över magen men det hindrade inte vovvsan från att ha dy ända upp över öronen. Luktade gott i bilen hem vill jag säga.
Tack och lov är bara welshen min så jag slapp ju rengöra två hundar.

Visst är det kul med skithundar..?:angel:Jag fasar för regnperioderna..
Trä en sopsäck över hunden,och bara låta huvudet sticka ut..kanske..:eek:
19729014.jpg

19729012.jpg

19729011.jpg

Dykardräkt kanske:angel: Jag hoppas ju inte på en sån här vinter till.
Är ingen snömänniska annars men nu har jag blivit det.

Min hund älskar också pölar av alla de slag :devil:
Så här kan man se ut efter en liten promenad

20848542.jpg

20848543.jpg

Jag känner igen det där :p
Dock har jag så pass tur att jag har en korthårig hund där smutsen inte stannar. Såhär såg hon ut bara någon minut efter att hon gått ner i ett dyhål så hon vart mörkbrun.

20080525_0072.jpg

När vi kom hem behövde hon inte ens badas, dels plaskar hon i renare vatten också och dels så rinner det av efter en stund.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
993
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka