Lycka och Tårar!!!!

Vala

Trådstartare
VI kan ju börja med det tråkiga med tårarna. :cry:
Min Vala är dålig.
Stel i hela bakdelen, var på Brösarpsgården i söndags på kurs och upptäckte vad jag inerst inne redan visste att Vala blivit dålig igen.

Hade vet/kiropraktor ute för ca:1 månad sen och fick henne behandlad. Men det är tillbaks på ruta ett igen.

Löslongerade idag, då haltar hon på höger bak i höger varv.

Så nu har jag bokat in veterinär och kiropraktor igen.

Blir så ledsen.

Stackars min Vala :love:

Sen över till det som uppväger.

Jag blir snart hästägare igen.

Till världens underbaraste valack. :love: :love: :love:

Ska ringa imorn till ägaren och säga ska ha honom och boka in veterinär besiktning.
Sen får jag åka iväg och röntga med.
Hoppas det ska gå bra!

Sv: Lycka och Tårar!!!!

Nej, vad tråkigt med Vala :(

Men Vad jätteskoj med den nya hästen! Grattis!

/Malin

Tackar!!!

Känns konstigt att vara så jätte glad och så ledsen på en och samma gång.

Hej!
En liten fråga angående din häst som är dålig, har du hittat felet på hästen eller är det som ett stort frågetecken vad som egentligen är fel?!Har själv en sådan häst som jag entligen efter 2 år hittat kruxet med hjälp av en av Sveriges bästa veterinärer som håller på med akupunktur. vill du ha namn och tele.f maila mig!
//Ultrabeat

Jag vet vad som är felet...

Hade en stor hältutredning av henne i februari-mars med röntgen och sen scint...som visade absolut ingenting.

Åkte med henne till en kiropraktor med henne som rättade bäcken, nacke och käke.

Sen plötsligt kunde hästen röra sig helt obehindrat.

Så nu är det samma symtom.

Har tid inbokad till kiropraktorn nästa vecka.

Men jag tar ändå gärna namn och nummer....

Tack...

Nyfiken bara - vad är det för valack du har hittat! Kan du inte berätta lite mer om honom!

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 081
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
484
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka